کاهش سرعت عرضه تسلیحات وعده داده شده به اوکراین توسط آلمان

© Photo / GOV.UKآلمان نتوانست تسلیحات سنگین وعده داده شده را به اوکراین بدهد
آلمان نتوانست تسلیحات سنگین وعده داده شده را به اوکراین بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
آلمان سرعت عرضه تسلیحاتی را که در ماه می در حین دیدار شولز با زلنسکی به اوکراین وعده داده شد کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های آلمانی با استناد به لیست به روز رسانی هفتگی وزارت دفاع آلمان ادعا می کنند که آلمان در حال کند کردن عرضه تسلیحات وعده داده شده به اوکراین است.
گرگور شوونگ، روزنامه نگار آلمانی می نویسد: اگر پس از دیدار زلنسکی در ماه می، زمانی که بسته بزرگ کمک نظامی اعلام شد، آنچه را که (به لیست) اضافه شد مقایسه کنیم، تصویر بسیار جالبی نمایان می شود.
بنابراین در ماه های اخیر تنها ده دستگاه از 110 تانک لئوپارد 1 وعده داده شده در لیست قرار گرفته است. در عین حال، برلین هنوز 20 خودروی جنگی پیاده نظام ماردر، چهار سامانه دفاع موشکی IRIS-T و 12 پرتابگر به اوکراین ارسال نکرده است.
در ماه می، دولت آلمان با بسته حمایتی نظامی از کی یف به ارزش 2.7 میلیارد یورو موافقت کرد. شولتز در ماه جولای گفت که آلمان از ابتدای درگیری تا سال 2027 حدود 17 میلیارد یورو برای ارسال تسلیحات به اوکراین هزینه خواهد کرد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین از چهارم ژوئن بیش از 4900 واحد تسلیحات مختلف از جمله 25 تانک لئوپارد آلمانی و 84 دستگاه توپخانه خودکششی از لهستان، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و آلمان را از دست داده اند.
مسکو بارها هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی، برنامه های روسیه را تغییر نمی دهد و تنها رویارویی را طولانی می کند.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و کشورهای ناتو در حال حاضر مستقیماً در درگیری شرکت کرده اند و نه تنها سلاح تهیه می کنند، بلکه پرسنل نیروهای مسلح اوکراین را در خاک خود آموزش می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала