آمریکا از مسکو خواست تا شرایط از سرگیری قرارداد غلات را روشن کند

© Sputnik / Егор Еремов /  مراجعه به بانک تصاویر برداشت گندم
برداشت گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مسکو خواست تا شرایط از سرگیری توافق غلات را روشن کند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده از مسکو خواست تا شرایط از سرگیری توافق غلات را روشن کند.
به گفته اوبراین، ایالات متحده قبلاً تمایل خود را برای کمک به هر یک از این مسائل نشان داده است. پس از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، اوبراین تکرار کرد که روسیه در سال گذشته 61.8 میلیون تن غلات صادر کرده است که "10 تا 15 درصد بیشتر از هر سال گذشته بوده."
این دیپلمات گفت: "اگر معیار غذا برای کره زمین باشد، پس روندی که ما با سازمان ملل و ترکیه برای کمک به صادرات روسیه درگیر آن هستیم، کارساز است و شکایات روسیه مانند شکایات جزئی در مورد سیستمی است که بسیار خوب کار می‌کند."
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
کرملین اعلام کرد که قرارداد غلات چه زمانی بلافاصله از سر گرفته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
کرملین اعلام کرد که قرارداد غلات چه زمانی بلافاصله از سر گرفته می شود
این معامله بخشی از یک بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل متحد که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، احیای خط لوله آمونیاک تولیاتی-اودسا و تعدادی اقدامات دیگراست .
قرارداد غلات در 18 ژوئیه زمانی پایان یافت که روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرد که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی قرار نبود به وعده‌های خود عمل کنند. پوتین خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به خود صادر کرد، علیرغم این واقعیت که هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند، از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала