کرملین اعلام کرد که قرارداد غلات چه زمانی بلافاصله از سر گرفته می شود

© AP Photo / Efrem Lukatskyکرملین اعلام کرد که قرارداد غلات چه زمانی بلافاصله از سر گرفته می شود
کرملین اعلام کرد که قرارداد غلات چه زمانی بلافاصله از سر گرفته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
پسکوف: آمریکا باید در اجرای بخشی از قرارداد غلات با روسیه مشارکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که ایالات متحده باید اجرای مفاد توافق غلات با روسیه را تسهیل کند و نه اینکه فقط قول بدهد.
پسکوف خاطرنشان کرد: آمریکایی ها نیازی به تامین امنیت ندارند. امنیت در چارچوب معامله غلات بدون آمریکایی ها ارائه شد. آمریکایی ها در صورت تمایل باید کمک کنند تا بخشی از معامله غلات مربوط به روسیه انجام شود. قول ندهید که به آن فکر کنند، بلکه به آن عمل کنید. به محض انجام این کار، بلافاصله تراکنش از سر گرفته می شود. این مسئله قبلا بارها توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطرح شده است."
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی، هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала