وزارت خارجه اندونزی خواستار عدم ایجاد بلوک های نظامی در منطقه اقیانوس آرام شد

© Sputnik / Файед Эль-Гезири /  مراجعه به بانک تصاویر مسجد استقلال(جاکاراتا)
مسجد استقلال(جاکاراتا) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه اندونزی: اقیانوس هند و آرام باید منطقه ای آرام و بدون اتحاد نظامی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اندونزی: هند و اقیانوس آرام باید منطقه ای آرام و بدون اتحاد نظامی باشد .
رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت که منطقه هند و اقیانوس آرام باید سرزمینی صلح آمیز و عاری از اتحاد نظامی باشد، زیرا از نظر منابع غنی است و دارای مهم ترین مسیرهای دریایی در جهان است.
وزیر امور خارجه اندونزی در نشست دریایی "آسه آن" که در 2 اوت در بالی برگزار شد، گفت: آب های ما نباید به عنوان میدان جنگ یا سکویی برای حمله به دیگران استفاده شود. ما باید از تبدیل شدن منطقه خود به کانون درگیری جلوگیری کنیم.
وزیر امور خارجه اندونزی افزود که آب های سرزمینی اندونزی نباید برای "نمایش زور غیر ضروری" یا برای "ایجاد اتحاد برای تسلط بر سایر کشورها" استفاده شود.
مرسودی همچنین توضیح داد که در پنج دهه گذشته، "آسه آن" به دنبال جلوگیری از درگیری های احتمالی از جمله از طریق احترام به قوانین بین المللی بوده است. با این حال، به گفته وی، کشورهای جنوب شرقی آسیا باید راه ها و ابزارهای خود را برای تنظیم رفتار خود در آب های منطقه هند و اقیانوس آرام پیدا کنند.
Министерское совещание Россия-АСЕАН в Джакарте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
لاوروف ساختار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا " آسه آن" را مفید خواند
مجمع دریانوردی آسه آن با حضور 18 کشور تحت مکانیسم مجمع آسیای شرقی (EAF) که شامل ده کشور عضو "آسه آن" و همچنین استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزلند، کره جنوبی، روسیه و ایالات متحده است، برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала