لاوروف ساختار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا " آسه آن" را مفید خواند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press service /  مراجعه به بانک تصاویر Министерское совещание Россия-АСЕАН в Джакарте
Министерское совещание Россия-АСЕАН в Джакарте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
لاوروف معتقد است که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا " آسه آن" در حال توسعه بسیاری از برنامه های غنی در مورد موضوعات مختلف است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد نیست که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا " آسه آن" یک ساختار ناکارآمد است و در چارچوب آن، پروژه های خاصی در مورد طیف گسترده ای از موضوعات در حال توسعه است.
لاوروف به خبرنگاران گفت: من نمی توانم موافق باشم که آسه آن ساختاری ناکارآمد دارد.
وی افزود: "اگر به اسنادی کهاتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا پذیرفته است نگاه کنید، اینها برنامه های بسیار غنی از پروژه های خاص در زمینه های مختلف است.
لاوروف گفت که اجلاس های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا خود اسنادی را تصویب می کنند که از جمله شامل مبارزه با بیماری های عفونی، گردشگری، مبارزه با تروریسم و ​​تضمین ایمنی دریانوردی است.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که پروژه های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ممکن است چندان شناخته شده نباشند، زیرا آنها کار روزمره، عملی و محتاطانه ای هستند که متأسفانه توجه رسانه ها را به خود جلب نمی کنند.
لاوروف گفت : رسانه‌ها اکنون داستان‌هایی مانند تهدید روسیه و چین منتشر می‌کنند و به گفته انها در اوکراین نبرد برای آزادی همه بشریت در حال انجام است و بسیاری از اتفاقات سیاسی داخلی در یک کشور خاص دیکته می‌شود.
وی تاکید کرد که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا مورد انتقاد کسانی است که می خواهند این ساختار را به عنوان نیروی محرکه اصلی معماری امنیت و همکاری در منطقه جایگزین کنند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اجلاس  آسه آن در جاکارتا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
چندرسانه ای
نشست وزیران خارجه آسه آن در جاکارتا
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: توافقاتی که با در نظر گرفتن منافع یکدیگر و بر اساس منافع متقابل حاصل می شود، بسیار قوی تر از چیزی است که عجولانه تحمیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала