واکنش روسیه به احتمال استقرار پرتاب کننده‌های موشکی آمریکا در ژاپن

© AP Photo / Eugene Hoshikoنیروی نظامی ژاپن
نیروی نظامی ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه: روسیه استقرار احتمالی پرتاب کننده‌های موشکی آمریکا در ژاپن را در استراتژی دفاعی خود در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای نوزرف، مدیر بخش سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه استقرار احتمالی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آمریکا در ژاپن را در استراتژی دفاعی خود در نظر خواهد گرفت.
وی افزود: واضح است که اگر تصمیمی برای استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در خاک ژاپن گرفته شود، تهدیدی جدی برای کشورهای همسایه خواهد بود.
جزایر کوریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
تحسین هند از پاسخ خوفناک روسیه به جسارت ژاپن
فدراسیون روسیه در مورد امنیت مرزهای خاور دور خود،گفت: "دودی بدون آتش وجود ندارد: اگر چنین گزارش هایی ظاهر شود، و آنها قبلاً بیش از یک بار با اشاره به نام های ناشناس در دولت ایالت های خاص ظاهر شده اند، پس چنین بحثی در جریان است.
این دیپلمات افزود: تمایل به خدمت به منافع تا حد امکان دقیق و واضح، در این مورد، ارتش، ایالات متحده در منطقه آسیا و اقیانوسیه که در حال حاضر وظایف استراتژیک خود را حل می کنندبازتاب رفتار زاپن است.
پیشتر روزنامه ژاپنی Sankei Shimbun گزارش داده بود که دولت آمریکا از ژاپن خواسته است تا میزبان موشک های میان برد باشد که واشنگتن قصد دارد در اولین زنجیره جزیره که مجمع الجزایر ژاپن را در بر می گیرد، مستقر کند. به نوشته این نشریه، صحبت از موشک های کروز زمینی تاماهاوک با برد بیش از 2000 کیلومتر و سامانه های مافوق صوت LRHW است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала