تحسین هند از پاسخ خوفناک روسیه به جسارت ژاپن

© Sputnik / Sergey Krivosheyevجزایر کوریل
جزایر کوریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
ظاهرشدن بمب افکن های استراتژیک "تو-160"روسیه در خاور دور پاسخ روسیه به نظامی سازی ژاپن خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش کانال هندی ویون «WION»، استقرار بمب افکن های استراتژیک "تو-160" توسط روسیه در خاور دور پاسخی به نظامی شدن روزافزون ژاپن خواهد بود.
در رسانه های داخلی روسیه به این واقعیت که وزارت دفاع در حال بررسی استقرار هنگ Tu-160 در خاور دور است، اشاره شده بود.
همانطور که شبکه نامبرده نوشت، ژاپن اخیرا با اشاره به نگرانی های امنیتی منطقه ای از یک بودجه دفاعی بی سابقه رونمایی کرد.
در عین حال، ادعاهای توکیو در مورد جزایر کوریل جنوبی به این دلیل مطرح می شود که ژاپن و روسیه هرگز معاهده صلح را امضا نکردند که به پایان جنگ جهانی دوم رسمیت بخشید.
علاوه بر این، در "کتاب سفید دفاع" ژاپن- گزارش سالانه وزارت دفاع این کشور برای سال 2023، اتهاماتی علیه روسیه، چین و کره شمالی مطرح می‌شود.
در ژاپن به برتری روسیه در شرایط آغاز ضد حمله ارتش اوکراین اعتراف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2023
در ژاپن به برتری روسیه در شرایط آغاز ضد حمله ارتش اوکراین اعتراف کردند
مقامات ژاپنی می گویند این کشور باید زرادخانه ضربتی خود را با موشک های دوربرد تقویت کند. در عین حال، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که توکیو در حال دور شدن از سیاست صلح آمیز دفاع از خود است.
اکنون که ژاپن به طور فعال توانمندی های نظامی خود را تقویت می کند، وزارت دفاع روسیه در حال بررسی طرحی برای پوشش اقیانوس آرام با بمب افکن های استراتژیک مهیب " تو – 160" Tu-160است.
به گزارش شبکه نامبرده، بمب‌افکن "تو -160" سنگین ترین هواپیمای جنگی در جهان است که می تواند تجهیزات و مهمات را در غیرقابل دسترس ترین مناطق و به عمق پشت جبهه تئاترهای جنگ قاره ای برساند.
ژاپن اواسط دسامبر سال گذشته سه سند کلیدی در زمینه دفاع و امنیت را تصویب کرد. بر طبق این سه سند هزینه های دفاعی ژاپن به سطح 2 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2027 افزایش یافته است. این تقریباً 11 تریلیون ین (81 میلیارد دلار) است.
همانطور که نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه قبلاً گفته بود، نظامی‌سازی ژاپن با حمایت ایالات متحده نشان می‌دهد که ساکنان آن دوباره می‌خواهند کامیکادزه بشوند و برای منافع دیگران جان خود را از دست بدهند.
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
لاوروف برنامه های ژاپن برای استقرار سلاح های هسته ای آمریکا را خطرناک خواند
به گفته وی، نیروهای دفاع شخصی کشور از نظر قانونی تبدیل به یک ارتش تمام عیار با قابلیت حمله می‌شوند که این امر نقض فاحش نتایج جنگ جهانی دوم است.
جزایر کوریل مجمع‌الجزایری آتشفشانی در استان ساخالین در روسیه است. طول تقریبی آن ۱۳۰۰ کیلومتر و از شمال شرقی هوکایدو در ژاپن تا کامچاتکا در روسیه کشیده شده‌است و دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا می‌سازد. ۵۶ جزیره و شمار بسیاری از صخره‌های کوچک این مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند. مساحت کل خشکی‌های جزایر کوریل ۱۵٬۶۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود ۱۹٬۰۰۰ نفر در آنجا ساکن هستند. ژاپن مدعی دو جزیرهٔ بزرگ جنوبی است و آن‌ها را هم چون جزیره‌های کوچک شیکوتان و هابومای، بخشی از خاک خود می‌داند. این اختلاف بر سر مالکیت جزایر کوریل باعث بروز اختلاف نظر بین دو کشور ژاپن و روسیه شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала