موضع گیری سازمان ملل به ویدئوی شلیک نظامیان اوکراینی به مردم عادی در حاشیه اوگلدار

UN - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
سازمان ملل متحد: ویدئوی شلیک نیروهای مسلح اوکراین به خودروی حامل شهروندان غیر نظامی د حاشیه اوگلدار به شدت دست کاری شده است.
الیزابت تروسل دبیر رسانه ای اداره کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که ویدئویی که در آن نیروهای خرابکار اوکراینی در حاشیه شهر اوگلدار به ماشینی که در آن شهروندان غیر نظامی حضور دارند شلیک می کنند، "به شدت دستکاری شده" و دارای محتوای مفیدی نمی باشد تا بتوان در مورد آن اظهار نظر کرد.

وی اظهار کرد: "من با همکارانم (از گروه نظارتی اداره کمیساریای عالی حقوق بشر) رایزنی کردم. آنها به من می گویند که هرچند که این تصاویر باعث نگرانی می شوند، اما این ویدئو از قرار معلوم، به شدت دستکاری شده و در نتیجه بنیان کافی و یا اطلاعاتی را برای اینکه ما بتوانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم، ندارد".

شایان ذکر است که در ماه ژوئیه تصویری بدست خبرگزاری اسپوتنیک رسید که در آن دیده می شود که یک گروه شناسایی- خرابکاری در خودروی زرهی "کازاک-2" تلاش می کند تا در "منطقه خاکستری" در محور اوگلدار موضعی را تصرف کند. آنها خودروی نظامی خود را در محدوده جنگلی استتار کرده و خود در این منطقه متفرق شده اند.
در یک لحظه یک خودروی سواری حامل شهروندان غیر نظامی از مقابل ایشان عبور می کند. این نظامیان به مسیر عبور این خودرو وارد و شروع به گلوله بستن آن و راننده و افراد داخل آن می کنند. پس از این کار، ایشان اجساد را در منطقه جنگلی پنهان می کنند. ایشان بعد از این تصمیم به خارج کردن خودرو از مسیر می گیرند، اما توپخانه روسیه شروع به آتشباران آنها می نماید و ایشان را مجبور به فرار می کند.
گلوله باران دونتسک طی شبانه روز گذشته چهار زخمی بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
ژنرال یونانی، کی یف را به ارتکاب جنایت متهم کرد
الکساندر برود عضو شورای حقوق بشر تحت نظر رئیس جمهور روسیه در مورد این ویدئو به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که "بلافاصله یادآور نمونه های مشابه توسط جوخه های هیتلری می شود". به گفته وی خرابکارانی که این جنایت را صورت داده اند هیچ نشانه ای از بشریت ندارند، "هنجارهای قانونی و اخلاق مدتهاست که در آنها زیر پا گذاشته شده اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала