در آمریکا دیگر فهمی در خصوص اهداف در اوکراین وجود ندارد

© Sputnik / Yuki Iwamura /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне
Здание Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
یک کارشناس اعلام کرد که انتقادات از رویکرد کاخ سفید در درگیری اوکراین رو به افزایش است.
گریگوری یاریگین استاد تمام دانشکده مطالعات آمریکای دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اعلام کرد که نگاه انتقادی با رویکرد کاخ سفید در درگیری اوکراین در جامعه کارشناسان در ایالات متحده آمریکا، در حال تشدید می باشد.
نشریه آمریکایی The American Conservative موضع رسمی واشنگتن در مورد تهاجم های نیروهای مسلح اوکراین را مورد تمسخر قرار داد.
بردلی دولین نویسنده این نشریه تاکید کرد: "مسئولین سیاست خارجی که در زمان خود از حمله آمریکا به عراق و افغانستان حمایت کردند، از ما می خواهد در مورد ضد حمله اوکراین از خود تحمل نشان دهیم. در نهایت برای چنین چیزهایی نیاز به زمان می باشد – گهگاه چندین دهه!"
این نویسنده با بیانی طنز آمیز تصریح می کند که ایالات متحده آمریکا برای کمک به اوکراین 100 میلیارد دلار هزینه کرده است، اما اگر چند صد میلیون دلار دیگر را اضافه کنیم، آنوقت البته که دشمن فرو می پاشد، همچون گردباد دریا.
Монумент Вашингтону виден с платформы во время парада в честь Дня Национальной независимости в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
رسانه: فروپاشی آمریکا از درون رخ می دهد
در پخش رادیو اسپوتنیک گریگوری یاریگین استاد تمام دانشکده مطالعات آمریکای دانشگاه دولتی سن پترزبورگ تاکید کرد که نگاه انتقادی با رویکرد کاخ سفید در درگیری اوکراین در جامعه کارشناسان در ایالات متحده آمریکا، در حال تشدید می باشد.

این کارشناس اظهار کرد: "البته که کسانی هم هستند که حامی جریان اصلی اخبار بوده و از رویکرد دولت دموکرات برای تشدید درگیری حمایت م کنند. اما بخش دیگری از جامعه کارشناسان نیز وجود دارند که در اینکه این تصمیم درستی است و اینکه با چنین سیاستی می توان به هرگونه نتیجه دست یافت، شک و شبهه دارند".

وی افزود که این قابل توجه است که آن دسته از مجریان رسانه ا که به صورت سنتی از حزب دموکرات حمایت می کنند، شروع به نمایش شبهاتی در درست بودن رویکرد برگزیده می کنند.

یاریگین تصریح کرد: "حتی The New York Times، حتی The Washington Postشروع در دو ماه اخیر انتشار مقالاتی در مورد عدم توفیق دولت ایالات متحده آمریکا، استفاده غیر منطقی از منابع مالی را آغاز کرده اند... نوعی سردرگمی، فقدان جهت گیری ملاحظه می شود. به نظر می آید که در داخل ایالات متحده آمریکا دیگر درکی از اینکه آنها (دولت) چه چیزی می خواهند - درگیری بلند مدت، درگیری سریع و خروج از درگیری - وجود ندارد".

این کارشناس معتقد است که این نامشخصی تنها مربوط به رویکرد کاخ سفید به شرایط در اوکراین نمی شود – فقدان جهت گیری در سایر حوزه ها نیز وجود دارد.
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
انتخابات آمریکا و تشدید درگیری در اوکراین
یاریگین در انتها خاطرنشان کرد: "دیروز آژانس Fitch جایگاه اقتصادی ایالات متحده را از AAAبه AA+پایین آورد. دلیل این مهم اتفاقا تلاطم سیاسی بیان شده است – نه تنها بواسطه مصائب اقتصادی، بلکه دشواری های سیاسی در ایالات متحده آمریکا. یعنی مشخصا از دست دادن شفافیت در زمینه حوزه حرکت سیاست خارجی، در اینجا مهم می باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала