حمایت روسیه از بیانیه ریاست سازمان ملل در مورد گرسنگی و درگیری ها

© Sputnik / MFA Russia /  مراجعه به بانک تصاویر На открытых дебатах в Совете Безопасности ООН в Нью-Йорке. Архивное фото
На открытых дебатах в Совете Безопасности ООН в Нью-Йорке. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
نمایندگی دائم روسیه: روسیه از بیانیه شورای امنیت در مورد گرسنگی و درگیری ها حمایت می کند.
دمیتری پالیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور "در فضای مصالحه" از بیانیه در مورد گرسنگی و درگیری ها که آمریکا بعنوان رئیس شورای امنیت آنرا آماده کرده است، حمایت می کند.

وی در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: "ما کار صورت گرفته توسط همکاران آمریکایی را در آستانه نشست امروز در مورد تایید بیانیه رئیس شورای امنیت در مورد گرسنگی و درگیری را مد نظر قرار می دهیم. علیرفم اینکه در این سند تمامی بندهای پیشنهادی ما اعمال نشدند، ما حمایت از آن را در قالب فضای مصالحه ممکن می شماریم".

پالیانسکی از اینکه "تبعات اقدامات محدود کننده و تحریم غیر قانونی یک طرفه که تاثیر منفی مستقیمی را بر امنیت غذایی در جهان دارند" در این متن قرار نگرفتند، انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: "در اینجا همچنین جا داشت که در مورد بند 3 ماده 54 پرتکل الحاقی به کنوانسیون ژنو مورخ 12 آگوست 1949 که در راستای آن منع حمله و نابودی مراکز زیرساخت های کشاورزی، اگر این مراکز برای حمایت از حضور سربازان نیروهای مسلح و یا حمایت مستقیم از عملیات های نظامی استفاده شوند، اجرایی نمی باشد، یادآوری شود".

به گفته این دیپلمات، انعکاس این مشکل در بیانیه نماینده ونزوئلا منعکس که روسیه نیز به آن می پیوندد، به مراتب مفید تر بود.
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
معاون اول نماینده دائم روسیه اعلام کرد که ایالات متحده ریاست در شورای امنیت را "از دنده چپ" شروع کرد
شایان ذکر است که ایالات متحده آمریکا از تاریخ 1 آگوست و به مدت یک ماه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد و روز پنجشنبه نشستی را برای بحث در خصوص امنیت غذایی در جهان ترتیب داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала