معاون اول نماینده دائم روسیه اعلام کرد که ایالات متحده ریاست در شورای امنیت را "از دنده چپ" شروع کرد

© AP Photo / Bebeto Matthewsنشست شورای امنیت سازمان ملل
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
اشتراک
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: همکاران آمریکایی ریاست در شورای امنیت سازمان ملل متحد را "از دنده چپ" شروع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پالیانسکی معاون نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا ریاست شورای امنیت این سازمان را "از دنده چپ" شروع کردند.
ایالات متحده از تاریخ 1 آگوست به مدت یک ماه ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد. پیشتر روز سه شنبه روسیه از برنامه کار شورای امنیت در ماه آگوست که توسط ایالت متحده پیشنهاد شده بود، حمایت نکرد. مسکو از جمله از میل واشنگتن برای وارد کردن نشست در مورد اوکراین در برنامه شورای امنیت خرسند نبود.

پالیانسکی تاکید کرد: "این نکته ای اساسی برای ریاست آمریکا است. من شخصا این مهم را اثبات کنند این می دانم که همکاران آمریکایی ما ریاست را "از دنده چپ" شروع می کنند، اگر بتوان آنرا اینگونه توصیف کرد".

وی افزود: "زیرا وظیفه رئیس جستجوی مواضع مشترک می باشد. این اولین (وظیفه) در بین (وظایف) یکسان است. در بین وظایف آن قرار دادن موضع خود بالاتر از دیگر اعضا نیست. ممکن است که این در قالب "نظام جهانی مبتی بر قوانین" تعریف شود، اما در سایه سنن و تجربه ای که ما در شورا داریم، بدرد نمی خورد. و ما از این تجربه محافظت می کنیم".

پالیانسکی در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه بحث در مورد مسئله اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل را مسدود نمی کند- این کشور تنها مخالف قرار گرفتن رسمی چنین نشستی در برنامه ماهانه است، زیر از جمله به باعث نمونه های مشابه در آینده خواهد شد.
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
روسیه: ریاست بریتانیا بر شورای امنیت سازمان ملل مایه شرمساری است
به گفته معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، مسئله بحران اوکراین با هرگونه قطعنامه ای تنظیم نمی شود و دبیرکل سازمان نیز درخواست برگزاری نشست های توجیهی مستمر شورای امنیت با این موضوع را نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала