- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تانک‌های غربی نابود می شوند، تانک‌های شوروی می آیند

CC BY-SA 4.0 / Stiopa / T-72 (cropped image)تانک Т-72
تانک Т-72 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین به دلیل از دست دادن تانک‌های غربی به استفاده از تانک های شوروی روی آوردند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های غربی گزارش دادند که فرماندهی اوکراین به دلیل تلفات زیاد تجهیزات ناتو، از تانک های قدیمی T-72 شوروی استفاده می کند.
با این حال، به دلیل تلفات جدی، فقط تیپ 47 ده ها خودروی جنگی پیاده نظام را برای تعمیر به پشت جبهه فرستاده است. نیروهای مسلح اوکراین تشکیلات کمتر مجهزی از جمله تیپ های 65 و 118 را با تانک های قدیمی T-72 شوروی و وسايل نقليه نبرد پیاده نظام مستقر کردند.
در عین حال، رهبری نظامی اوکراین برخی از بهترین تیپ ها را در ذخیره نگه می دارد، به عنوان مثال، تیپ 82 حمله هوایی با خودروهای جنگی پیاده نظام استرایکر و ماردر و تانک های چلنجر 2. کی یف آنها را برای پیشرفت احتمالی ذخیره کرده است تا در صورتی تیپ های مجهز به وسایل نقلیه شوروی موفق شوند، از آن ها استفاده کند.
پیش از این، تایمز ضد حمله کُند نیروهای مسلح اوکراین را با موقعیت برترارتش روسیه و با این واقعیت توضیح داد که ارتش روسیه فرصت ایجاد استحکامات دفاعی قدرتمند، "خط سوروویکین" (ژنرال ارتش سرگئی سوروویکین - معاون فرمانده گروه نیروها در منطقه عملیات ویژه) را داشته است که شامل شبکه گسترده ای از سنگرها، میدان های مین، سیم خاردار، تله تانک و موقعیت های تیراندازی است.
155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
کارشناس: جنگ نیابتی بایدن در اوکراین موجب کمبود مهمات و تضعیف آمریکا شد
گفتنی است، ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در اوایل ژوئن سال 2023 میلادی آغاز شد. در غرب و در اوکراین، آنها به این واقعیت پی بردند که این روند خیلی کُند پیش می‌رود. کی‌یف یکی از دلایل عدم پیشروی سریع را با کمبود سلاح مرتبط کرده بود.
وزارت دفاع روسیه بارها از شکست تهاجمی اوکراین و خسارات سنگین نیروهای مسلح اوکراین گزارش داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 27 ژوئن 2023 میلادی گفت که اوکراین از 4 ژوئن که ضد حمله آغاز شد، 259 تانک و 780 خودروی زرهی را از دست داده است.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کیف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به جنگ پرتاب کرد.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کیف کمک نمی‌کند".
پرچم روسیه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین چه نقشه ای برای روسیه می‌کشد؟
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала