اعتراف پیشاپیش کاخ سفید به بی نتیجه بودن مذاکرات در مورد اوکراین در عربستان سعودی

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی بی پایان ایران است
آمریکا خواستار تحریم تسلیحاتی بی پایان ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
کاخ سفید: ایالات متحده انتظار نتایج واقعی را از مذاکرات در مورد اوکراین در عربستان سعودی ندارد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا انتظار نتایج واقعی از مذاکرات آتی در مورد اوکراین در عربستان سعودی را ندارد.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص مذاکرات آتی با موضوع اوکراین، اعلام کرد: "من انتظار نتایج واقعی که از این (مذاکرات) بدست آیند را ندارم".

کربی افزود که دولت آمریکا این دیدار را بعنوان امکانی مجدد برای ادامه کار بر روی انتشار "فرمول صلح" در جامعه جهانی ارزیابی می نماید.
رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین آندری یرماک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اوکراین آماده سازی نشست "فرمول صلح" در عربستان را تایید کرد
شایان ذکر است که پیشتر رسانه ها خبر داده بودند که عربستان سعودی قصد دارد در ماه آگوست در شهر جده مذاکراتی را در مورد اوکراین برگزار کند که در آن نمایندگان 30 کشور جهان حضور خواهند داشت، اما از روسیه برای شرکت در آن دعوت نشده است. ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا تاکنون حضور خود در این نشست را تایید کرده اند. اما رئیس جمهور مکزیک به نوبه خود اعلام کرده است که دولت وی بدون روسیه در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرده است که کرملین دیدار در عربستان سعودی در مورد اوکراین را زیر نظر خواهد داشت و می بایست روشن شود که چه اهدافی برای این نشست تعیین خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала