اخطار در مورد تغییر خطرناک شرایط در اوکراین

© Sputnik / РИА Новостиتانک منهدم شده اوکراینی
تانک منهدم شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
مشاور سابق رئیس پنتاگون: لهستان بعد از فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین می تواند نیروهایش را وارد اوکراین نماید.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور مشاور سابق رئیس پنتاگون اعلام کرد که خطرناک ترین سناریوی پیشرفت شرایط در اوکراین، ورود نظامیان لهستانی به غرب خاک اوکراین بعد از فروپاشی نیروهای مسلح این کشور می باشد.

وی در مصاحبه با کانال یوتیوبی RonPaulLiberityReport اظهار کرد: "ما به آن سناریویی از پیشرفت درگیری نزدیک می شویم که به عقیده من خطرناک ترین آنها می باشد".

به گفته این افسر، از ابتدای بحران مشخص بود که اوکراین قادر به مقابله با نظامیان روسیه نمی باشد. اکنون این جمهوری شوروی سابق در مرز فاجعه قرار دارد: این کشور عملا به قبرستان تبدیل شده است.

این سرهنگ آمریکایی افزود: "اوکراین به شرایطی رسیده است که فروپاشی کامل آن اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل من تصور می کنم که ما به لحظه بسیار وحشتناکی نزدیک شده ایم: در غرب روحیه های مداخله گرانه به امید اینکه برای نجات شرایط تلاش کنند، در حال رشد می باشد".

مک گرگور معتقد است که ورشو می تواند از این شرایط استفاده کرده و نظامیان خود را با هدف تصرف قلمرویی که قبلا بخشی از دولت لهستان بوده است، وارد غرب اوکراین نماید. این امر اما زمینه ساز نتایج فاجعه باری خواهد شد، زیر در این صورت تقابل مستقیم روسیه و ناتو رخ خواهد داد.
زلنسکی به لهستان درازای کمک علیه روسیه وعده دادن خاک داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
زنگ خط در لهستان به خاطر تله ایجاد شده در اوکراین
شایان ذکر است که سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه به دفعات در مورد امیال اشغالگرایانه لهستان در رابطه با اوکراین هشدار داده است. به گفته سرگئی ناریشکین رئیس این سرویس، ورشو در حال کار بر روی سناریوهایی برای تقسیم عملی دولت همسایه بوده و بر روی حمایت آمریکا و بریتانیا حساب باز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала