اتهامات، ترامپ را از پلتفرم کمپین برخوردار می‌کند

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
اتهامات علیه چهل و پنجمین رئیس جمهور کاملا سیاسی است و حتی می تواند به نفع نامزد احتمالی جمهوری خواه تمام شود.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد وودسون، نویسنده و شخصیت تلویزیونی و رادیویی و میچ روشل، مفسر رسانه و رهبر فکری، استدلال کردند که اتهامات علیه چهل و پنجمین رئیس جمهور کاملا سیاسی است و حتی می تواند به نفع نامزد احتمالی جمهوری خواه تمام شود.
دو کارشناس می گویند جدیدترین کیفرخواست جنایی دونالد ترامپ تلاشی سیاسی برای حذف او از رقابت های ریاست جمهوری است.
جک اسمیت، بازپرس ویژه، چهار اتهام علیه ترامپ را روز چهارشنبه پس از تصمیم هیئت منصفه اعلام کرد. سه مورد از آنها، "توطئه" برای سرکوب حقوق قانون اساسی، فریب آمریکا و ممانعت از روند رسیدگی رسمی بود.
اتهامات مربوطه در مورد تقلب در انتخابات عمومی نوامبر 2020 همراه با اظهارات وی در 6 ژانویه است، زمانی که معترضان ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی را اشغال کردند و برای مدت کوتاهی صدور مجوز مربوط به جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی را به تاخیر انداختند.
اگر ترامپ در تمام موارد مجرم شناخته شود، حداکثر مجازات صادر شود و مجبور شود آنها را به طور متوالی و نه همزمان سپری کند، این سرمایه دار 77 ساله از نظر فنی تا 561 سال را در زندان سپری خواهد کرد.
رئیس جمهور سابق وعده داده است که تلاش خود را برای نامزدی جمهوری خواهان و ریاست جمهوری در انتخابات 2024 علیه بایدن، صرف نظر از اینکه چه اتهاماتی علیه او مطرح می شود، ادامه خواهد داد.
نویسنده ادوارد وودسون به اسپوتنیک گفت که کیفرخواست‌ها علیه رئیس‌جمهور سابق، آمریکا را "جوک" کرده است.
چرا 2.5 سال پیش این پرونده مضحک رو نشد؟ ترامپ روز چهارشنبه در پستی در شبکه های اجتماعی پرسید. "آنها آن را درست در میانه مبارزات انتخاباتی من می خواستند رو کنند و همین کار را هم کردند!"
وودسون گفت: "ما اکنون در جمهوری موز زندگی می کنیم. ما اکنون تفکر را جرم انگاری کرده ایم. این یک ماهیت اورولی است: آنها اساساً می گویند: "آه، او می دانست. او می دانست و در مورد آنچه می دانست دروغ می گفت. واقعا این "جوک" است. اساساً آنها اکنون گفتار را جرم انگاری می کنند.
او یادآور شد که دموکرات‌ها و بیشتر رسانه‌های جریان اصلی آمریکا به همان اندازه در اینکه ترامپ معتقد بود در انتخاب آزاد و منصفانه در سال ۲۰۱۶ پیروز شد، مقصر بودند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
ترامپ: دولت فعلی آمریکا نمی داند چگونه با پوتین تعامل کند
وودسون پرسید: "یادتان می آید آنها گفتند که این اطلاعات نادرست و جعلی روسیه و تبانی روسیه است؟ و بعد معلوم شد که همه این گفته‌ها دروغ است. با این حال آنها این روایت را پیش بردند".
نویسنده خاطرنشان کرد که اتهامات علیه ترامپ "صرفاً سیاسی" است و نشان می دهد که دولت بایدن اکنون مخالف اصلی خود را جرم انگاری می کند و سعی دارد رقیب اصلی، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان را به زندان بیاندازد. این کاری است که آنها در کشورهای جهان سوم انجام می دهند.
میچ روشل به نوبه خود به اسپوتنیک گفت: " اتهامات علیه ترامپ "بیشتر سیاسی است تا قانونی.
من در تماس های تجاری، نه سیاسی، در کنار دونالد ترامپ بودم. من معتقدم دونالد ترامپ به چیزهایی باور دارد. او به عقاید مزخرف خودش اعتقاد دارد، اجازه دهید اینطور بگوییم. من فکر می‌کنم اثبات اینکه او خلاف آن را باور داشته باشد، بسیار سخت خواهد بود.
این محاکمه همچنین یک بستر سیاسی عالی برای ترامپ خواهد بود تا اتهامات خود علیه دموکرات‌ها را مجدداً بیان کند.
دونالد ترامپ کاملاً حق دفاع از خود را دارد که به او قدرت احضار می دهد که قبلاً هرگز نداشته است. او می‌تواند برای اثبات نظر خود در مورد این واقعیت که برخی از عناصر شمارش آرا در حوزه‌های قضایی خاص ناقص بوده است، شاهدان را فرابخواند".
Логотип ФБР на входе в их штаб-квартиру в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
رسانه ها: اف بی آی اسناد محرمانه خانه ترامپ مربوط به ایران و چین را کشف و ضبط کرد
دونالد جان ترامپ، سیاستمدار، بازرگان و شخصیت رسانه‌ای آمریکایی است که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده فعالیت کرد.
ترامپ از مدت‌ها پیش به سیاست ابراز علاقه کرده بود. در سال ۲۰۰۰ برای کسب نامزدی حزب ریفورم در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کرد و در انتخابات مقدماتی این حزب در دو ایالت پیروز شد و سپس کنار کشید. او در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ بار دیگر رسماً نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، این بار به عنوان یک جمهوری‌خواه اعلام کرد. کارزار ترامپ پوشش گستردهٔ رسانه‌ای و توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده‌است.
در مه ۲۰۱۶، پس از پیروزی در بیشترین ایالت‌ها و کسب بیشترین آرای رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، تنها رقبای باقیماندهٔ او کناره‌گیری کردند و ترامپ در ژوئیه رسماً نامزد حزب جمهوری‌خواه شد. ترامپ در انتخابات سراسری ۸ نوامبر ۲۰۱۶ با پیروزی بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، مسن‌ترین و تنها کسی است که بدون هرگونه سابقه تصدی مناصب سیاسی یا نظامی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده و پنجمین کسی است که با کسب آرای مردمی کمتر از رقیبش به ریاست جمهوری برگزیده شده‌است.
ترامپ در ماه‌های نخست ریاست جمهوری خود، شمار زیادی از سیاست‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور قبلی را برعکس کرد، آمریکا را از شراکت ترنس-پسیفیک و توافق پاریس خارج کرد، و بخش‌هایی از پیمان گرمی روابط با کوبا را لغو کرد. او نیل گرساچ و برت کاوانا را به دیوان عالی منصوب کرد. او ممنوعیتی بر ورود شهروندان شش کشور با بیشترین مسلمان (از جمله ایران) اعمال کرد.
مقام کاخ سفید از انزوای آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2022
مقام کاخ سفید از انزوای آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام خبر داد
از مهم‌ترین وقایع دوران ریاست جمهوری وی، باید به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اعمال سیاست "فشار حداکثری" و تحریم‌ها علیه ایران، کشتن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی توسط ارتش ایالات متحده در خاک عراق، کشتن ابوبکر بغدادی رهبر دولت اسلامی عراق و شام (داعش (سازمان ممنوعه در روسیه)) توسط ارتش آمریکا، دیدار تاریخی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، وقوع جنگ تجاری با چین، اقدام برای کشیدن دیوار بین مرز آمریکا و مکزیک، خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل، به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و قرار دادن کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد
ترامپ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به بایدن واگذار کرد ولی شکست را نپذیرفت. او در خصوص تقلب در انتخابات اتهاماتی مطرح کرد، مسئولان حکومتی را تحت فشار قرار داد، ده‌ها شکایت بی‌حاصل برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات طرح کرد، و در سر راه انتقال قدرت به بایدن کارشکنی کرد. ترامپ چند ساعت پیش از شمارش تشریفاتی آرای الکترال در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هوادارانش را گرد آورد و آنان را به راهپیمایی به سوی کاخ کنگره آمریکا تشویق کرد، که منجر به حمله به کاخ کنگره ایالات متحده شد. کنگره تخلیه شد، و پنج نفر در این آشوب مردند. هفت روز بعد مجلس نمایندگان ترامپ را بابت "تحریک به فتنه" استیضاح کرد که او را بدل به تنها صاحب منصب فدرال در تاریخ کرد که دو بار استیضاح شده‌است. سنا در ۱۳ فوریه او را برای دومین بار تبرئه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала