اتحادیه اروپا از کشورهای گروه 20 خواست تا روسیه را برای بازگشت به توافق غلات تحت فشار قرار دهند

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر برداشت گندم
برداشت گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
بورل از کشورهای گروه 20 خواست تا روسیه را برای بازگشت به توافق غلات تحت فشار قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، با اشاره به نامه جوزف بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا به وزرای خارجه گروه 20 گزارش می دهد که اتحادیه اروپا از کشورهای گروه 20 خواست تا روسیه را برای بازگشت به توافق غلات تحت فشار قرار دهند.
در نامه بورل آمده است: می خواهم از شما برای ترغیب روسیه برای بازگشت به مذاکرات و همچنین خودداری از حملات علیه زیرساخت های کشاورزی اوکراین درخواست حمایت کنم.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت که بازگشت روسیه به معامله غلات واقعی است، اما این مستلزم انجام تعهدات در قبال فدراسیون روسیه از جمله حذف محدودیت های قطع ارتباط بانک کشاورزی از سوئیفت است.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
اظهارنظر کرملین در خصوص وضعیت "توافق غلات"
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد. ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала