آمریکا روسیه را به باج گیری از دیگر کشورها در دریای سیاه متهم کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه از مسیرهای تجاری دریای سیاه برای باج گیری استفاده می کند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در جریان سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روسیه را به ادعای خود به استفاده از مسیرهای تجاری دریای سیاه برای باج گیری متهم نمود.
وزیر خارجه آمریکا روسیه را بابت خروج از توافق غلات سرزنش کرد، در حالی که اشاره به این نکرد که غرب در این توافق تعهدات خود را در برابر مسکو اجر نمی کند. وی تنها بار دیگر این جمله را تکرار کرد که تحریم های غربی، به ادعای وی، شامل محصولات غذایی و کود روسیه نمی شوند.

بلینکن اظهار کرد: "ما از ترکیه و دیگران بابت کار برای از سرگیری توافق غلات قدردانی می کنیم. هر یک از اعضای این شورا، هر یک از اعضای سازمان ملل متحد می بایست به مسکو بگوید: دیگر کافی است، استفاده از دریای سیاه به عنوان (ابزار) باج گیری بس است".

برداشت گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اتحادیه اروپا از کشورهای گروه 20 خواست تا روسیه را برای بازگشت به توافق غلات تحت فشار قرار دهند
شایان ذکر است که توافق غلات در تاریخ 18 ژوئیه اعتبار خود را از دست داد و روسیه مخالفت خود با تمدید آنرا به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد اعلام نمود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که شرایط مربوط به روسیه در این توافق علیرغم تلاش های سازمان ملل متخد اجرایی نشدند، زیرا که کشورهای غربی قصدی برای عملی کردن قول های خود ندارند. وی به دفعات به این نکته اشاره کرده بود که غرب بخش بزرگی از غلات اوکراین را به دولت های خود منتقل نموده، در حالیکه هدف اصلی این توافق – ارسال غلات به کشورهای محتاج و از جمله در قاره آفریقا بوده است – که این مهم جامه عمل پوشانده نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала