کارشناس: ایالات متحده در حال آماده شدن برای ناامید کردن اوکراین است

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
اشتراک
استاد دانشگاه امور خارجه چین، گفت: تضمین های امنیتی ایالات متحده در مورد اوکراین مشابه ماده پنجم منشور ناتو نخواهد بود و به مشاوره محدود می شود.
به گزارش اسپوتنیک، "لی هایدونگ"، به گلوبال تایمز گفت:" حمایت امنیتی که ایالات متحده می‌تواند به اوکراین ارائه کند، جریان مداوم تسلیحات و کمک‌های متحدان است، اما "ضمانت‌های امنیتی" با توافقی مشابه ماده پنجم منشور ناتو فاصله زیادی دارد: به احتمال زیاد، آنها فقط شامل مشاوره، کمک و مشاوره امنیتی می شوند".
لی خاطرنشان کرد که ماهیت "ضمانت های امنیتی" تلاشی برای تضعیف روسیه از طریق اوکراین است و نه تضمین واقعی امنیت کی یف. به گفته این پروفسور، این هدف ایالات متحده و ناتو در مورد مناقشه اوکراین است.
وی افزود که کمک نظامی به کی یف به معنای مداخله مستقیم غرب در درگیری نیست. با این حال، اعزام نیروهای اتحاد می تواند به یک فاجعه برای همه کشورهای اروپایی به دلیل تهدید حمله هسته ای تبدیل شود.
مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی دهد و تنها درگیری را طولانی می کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل نیز مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала