همایش روسیه – آفریقا، انگلیسی‌ها را به جنب و جوش واداشت

© Photo / Maurice انگلیس
 انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه انگلیس از لزوم همکاری بیشتر با آفریقا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که بریتانیا باید فعالانه‌تر با کشورهای آفریقایی همکاری کند، اظهارات وی بلافاصله پس از پایان نشست روسیه و آفریقا در سن‌پترزبورگ بیان شد.
کلورلی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: "انگلیس باید تعامل خود را با کشورهای آفریقایی در زمینه اقدامات امنیتی واقعاً پایدار تشدید کند.
ما به طور جدی هرگونه درخواست رهبران آفریقایی را برای "کار بر روی ظرفیت سازی و آموزش در نیروهای مسلح بریتانیا" بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، نیروهای انگلیسی می توانند تخصصی بودن ارتش بریتانیا را به قاره آفریقا "صادر" کنند".
وی در ادامه متذکر شد:" پیشنهادات ظاهرا جذابی از سوی روسیه و چین به برخی از کشورهای آفریقایی ارائه شده است، در حالی که به نظر من وضعیت در موضوع همکاری کشورهای آفریقایی با فدراسیون روسیه و چین در حال تغییر است".
اجلاس روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
جمع بندی پوتین از نشست "روسیه – آفریقا" در شهر سن پترزبورگ
به نوشته نشریه نامبرده، تمرکز کلورلی بر ارائه کمک های امنیتی به آفریقا احتمالاً پس از کاهش بودجه کمک های بین المللی از سوی دولت ، سازمان های غیردولتی بریتانیا را متعجب خواهد کرد.
طبق گزارش ها، کلورلی در یک سفر چهار روزه این هفته از غنا، نیجریه و زامبیا دیدن خواهد کرد. وزیر گفت که این سفر باید تلاش ها برای ایجاد "روابط تجاری سودمند متقابل" با کشورهای آفریقایی را تشدید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала