جمع بندی پوتین از نشست "روسیه – آفریقا" در شهر سن پترزبورگ

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر اجلاس "روسیه-آفریقا"
اجلاس روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
پوتین: نشست "روسیه – آفریقا" در سطح خوب و با دستاوردهای خوبی برگزار شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دیدار با دنی ساسو نگسو رئیس جمهور کنگو اعلام کرد که نشست "روسیه – آفریقا" در سطح خوبی برگزار شد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "به نظر من این نشست در سطح بسیار خوب و با نتایج خوبی برگزار شد".

وی همچنین اعلام کرد که در حاشیه این نشست گفتگویی مفید و بی پروا با رهبران دول آفریقایی در مورد اوکراین داشته است.

رهبر روسیه تاکید کرد: "چیزی بیش از یک ماه پیش در اینجا، در شهر سن پترزبورگ، با رهبران و مقامات برخی دولت های آفریقایی و از جمله با نماینده شما اندکی در مورد روش های ممکن حل و فصل شرایط حول اوکراین گفتگو کردیم. آقای رئیس جمهور، دیروز نیز ما امکان ادامه تبادل نظر را با مشارکت فعال ما داشتیم. از نظر من گفتگوی بسیار بی پروا و مفیدی صورت گرفت".

وی از همتای کنگویی خود بابت سفر به شهر سن پترزبورگ قدردانی کرد.
ولادیمیر پوتین همچنین اعلام کرد که پیش از این دیدار گفتگوی مفید و بی پرده ای را در مورد اوکراین با مقامات آفریقایی داشته که در آن از جمله روش های ممکن حل و فصل بحران در این کشور مورد بحث قرار گرفته است.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
در آمریکا از برگ برنده مرگبار پوتین وحشت زده شدند
رئیس جمهور روسیه علاوه بر این تاکید کرد که روسیه و جمهوری کنگو بشکل مثمر ثمری در سازمان ملل متحد و سایر نهاد های بین المللی همکاری می نمایند.

وی تصریح کرد: "کنگو از اکثر لوایح پیشنهادی قطعنامه ها و از جمله در مورد مبارزه با قهرمان سازی از نازیسم، عدم استقرار تسلیحات در فضا، امنیت اطلاعات و غیره، حمایت می کند".

دومین نشست و همایش اقتصادی و بشردوستانه "روسیه – آفریقا" در روزهای 28-27 ژوئیه در شهر سن پترزبورگ برگزار شد. خبرگزاری اسپوتنیک بعنوان شریک خبری در این همایش حضور داشت.
شرکت کنندگان در نتیجه این نشست بیانیه اصلی نهایی و نیز چند سند با موضوعات مختلف را تایید و امضا نمودند. علاوه بر برنامه اقدامات نشست در سالهای2026-2023 به تصویب رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала