زلنسکی: کمک غرب کافی نیست

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی از ناکافی بودن کمک غرب به اوکراین در حالی که درگیری نظامی با روسیه ادامه دارد ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با روزنامه برزیلی O Globo گفت:" آیا کمک کافی وجود دارد؟ اگر جنگ تمام می شد همین کافی بود. تا زمانی که جنگ وجود دارد، هیچ چیز نمی تواند کافی باشد. این نشان می دهد که چیزی گم شده است. کمک نیز متفاوت است. این موضوع تنها در مورد سلاح نیست. سلاح، جنگ اطلاعاتی، کمک های بشردوستانه".
پارلمان اوکراین بودجه دولتی سال 2023 را با کسری 1 تریلیون و 296 میلیون گریونا (35.1 میلیارد دلار) تصویب کرد. نخست وزیر دنیس شمیهال خاطرنشان کرد که پیش نویس بودجه دولتی برای سال 2023 درآمدهایی در سطح 1.28 تریلیون گریونا (حدود 34.6 میلیارد دلار)، هزینه ها - 2.57 تریلیون گریونا (حدود 69.6 میلیارد دلار) و کسری بودجه ماهانه 3 میلیارد دلار برآورد شده است. موردی که اوکراین قصد دارد با وام های خارجی پوشش دهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала