کی یف، زمان آغاز مذاکرات با آمریکا در مورد تضمین های امنیتی را اعلام کرد

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی گفت که کی یف هفته آینده درباره تضمین های امنیتی دوجانبه با واشنگتن گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "آندری یرماک" در کانال تلگرامی خود نوشت: "این تضمین‌ها تا زمانی که اوکراین به عضویت ناتو که مطمئن‌ترین تضمین امنیت است، درآید معتبر خواهد بود".
به گفته یرماک، ما در مورد حمایت های دفاعی و مالی و همچنین تحریم ها علیه روسیه صحبت می کنیم.
در آخرین روز نشست سران ناتو در ویلنیوس، کشورهای G7 بیانیه ای در حمایت از اوکراین منتشر کردند که در آن توافقنامه های دوجانبه در مورد حمایت نظامی از این کشور و همچنین طرح هایی در صورت درگیری جدید با روسیه منعقد می شود. با این حال، تعهدات امنیتی ذکر شده در آن، چارچوب زمانی خاصی را برای اجرا پیش بینی نمی کند. همچنین، این سند شامل هیچ چارچوب زمانی در مورد پذیرش اوکراین در اتحاد نیست. کی‌یف ابراز امیدواری کرد که "ضمانت‌های امنیتی" قبل از نشست سران ناتو در واشنگتن در سال 2024 کارساز باشد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود گفت که مسکو نگرش منفی نسبت به موضوع ارائه تضمین های امنیتی به اوکراین دارد. وی خاطرنشان کرد که این تصمیم می تواند مملو از پیامدهای بسیار منفی در میان مدت، بلند مدت و حتی در کوتاه مدت باشد.
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کی یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала