لاوروف برنامه های ژاپن برای استقرار سلاح های هسته ای آمریکا را خطرناک خواند

© Sputnik / Press Service of the Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، قصد ژاپن و کره جنوبی برای استقرار سلاح های هسته ای آمریکا را خطرناک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "اتفاقاً، ژاپن و کره (جنوبی) هم اکنون نشان می دهند که او از میزبانی تسلیحات هسته ای آمریکا یا دستیابی به تسلیحات هسته ای خود مخالف نیستند. این یک روند بسیار جدی و خطرناک است."
لاوروف تصریح کرد که طرف روسی این مشکل را با همکاران آسه آن و با وانگ یی در میان گذاشته است.
وزیر امور خارجه روسیه در عین حال به سیاست غرب در منطقه اشاره کرد.
گام جدید ژاپن در راه افزایش قدرت نظامی خود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
آیا ژاپن سیاست دفاع از خود را پایان داده و در حال ادغام در ناتو می باشد؟
لاوروف یادآور شد: این تز دنبال می شود که امنیت در منطقه یورو آتلانتیک و هند و اقیانوسیه تقسیم ناپذیر است. در حال حاضر برنامه ریزی شده است که بخشی از زیرساخت های نظامی ناتو به این منطقه از جمله کشورهایی که به اجلاس ویلنیوس دعوت شده اند، منتقل شود،. منظور من استرالیا، نیوزلند، و ژاپن، کره (جنوبی) است.
در ماه آوریل، ایالات متحده و کره جنوبی بیانیه واشنگتن را تصویب کردند که خواستار ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای برای تقویت بازدارندگی گسترده، توسعه برنامه های مشخص برای استفاده از آن، بحث در مورد برنامه ریزی هسته ای و استراتژیک و پاسخ به تهدیدات علیه رژیم عدم اشاعه از سوی کره شمالی است. ا سئول همچنین وعده ای از واشنگتن برای استفاده فوری از "کل نیروی اتحاد" از جمله سلاح های هسته ای در صورت حمله هسته ای توسط کره شمالی دریافت کرد.
علاوه بر این، در سپتامبر سال گذشته، وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، پس از دیدار با همتای ژاپنی خود یاسوکازا هامادا، گفت ایالات متحده آماده است تا با استفاده از "کل زرادخانه سلاح های سنتی و توانایی های هسته ای" خود از ژاپن دفاع کند. با این حال، او مشخص نکرد که دقیقا چه کشوری می تواند ژاپن را تهدید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала