- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام مقرفرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در دنیپروپتروفسک

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر حملات موشکی روسیه به اودسا
حملات موشکی روسیه به اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از حمله دقیق موشکی به پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در دنیپروپتروفسک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در خلاصه ای از روند عملیات ویژه گزارش داد که ارتش روسیه پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین را در دنیپروپتروفسک منهدم کرد.
در غروب 28 ژوئیه، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با سلاح های دقیق، پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در شهر دنیپروپتروفسک حمله کردند. شی تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت و هدف از حمله محقق شد.
ساختمان سرویس امنیتی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زلنسکی از انهدام ساختمان سرویس امنیتی اوکراین خبر داد
در روز گذشته، کی یف تلاش کرد تا در چندین بخش از جبهه پیشروی کند. یگان های ارتش 36 ترکیبی و نیروهای هوابرد دو حمله دشمن را در منطقه استارومایورسکی و اوروژاینی در دونتسک دفع کردند.
نیروهای مسلح اوکراین 135 سرباز، دو تانک، سه خودروی جنگی زرهی، سه خودرو و یک هویتزر D-20 را در نبردها در مسیرهای یوژنودونتسک و زاپوروژیه از دست دادند.
نیروهای روسی پنج حمله اوکراینی را در نزدیکی بلوگوریوکا، آودیفکا، پروومایسکی و کراسنوگروفکا در منطقه دونتسک دفع کردند. تلفات دشمن در طول روز در این منطقه بیش از 120 نظامی؛ سه خودروی جنگی زرهی؛ دو خودرو و یک هویتزر Msta-B.
در نتیجه حملات نا موفق، کی یف تا 170 پرسنل نظامی، سه خودروی جنگی زرهی، دو خودرو، یک توپخانه خودکششی آکاتسیا و یک هویتزر D-20 را در جهت کراسنولیمانسکی از دست داد.
ضد حمله اوکراین از 4 تا 5 ژوئن در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز شد. فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد اعزام کرد. با این حال، همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه اشاره کردند، نیروهای اوکراینی در هیچ یک از بخش های جبهه موفق نبوده اند و متحمل خسارات سنگینی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала