اشاره رئیس جمهور کنگو به مصائب ایجاد شده برای رهبران آفریقایی جهت حضور در روسیه

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и сопредседатель саммита "Россия - Африка" президент Арабской республики Египет Абдель Фаттах ас-Сиси на форуме "Россия - Африка"
Президент РФ Владимир Путин и сопредседатель саммита Россия - Африка президент Арабской республики Египет Абдель Фаттах ас-Сиси на форуме Россия - Африка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
رئیس جمهوری کنگو: هیات آفریقا در مسیر شرکت در نشست "روسیه – آفریقا" با مشکلاتی روبرو شد.
به گزارش اسپوتنیک، دنی ساسو نگسو رئیس جمهوری کنگو روز شنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای خود از فدراسیون روسیه در شهر سن پترزبورگ اعلام کرد که خیلی ها تلاش کردند مزاحم موفقیت نشست "روسیه – آفریقا" شوند و حتی هیات این کشور برای اجاره هواپیما با مشکلاتی روبرو شده بوده است.

وی اظهار کرد: "خیلی ها می خواستند که این نشست شکست بخورد.ما حتی تا زمانی که به اینجا آندیم، با مشکلات بسیار بزرگی روبرو شدیم".

رئیس جمهور کنگو تصریح کرد که هواپیمای اجاره شده توسط هیات این کشور در دوبی بیمه شده است، زیرا شرکت های بیمه کننده غربی با این مخالف بودند که این هواپیما به شهر سن پترزبورگ پرواز کند.
وی گفت: "ما مجبور شدیم هواپیما را برای بار دوم در دبی اجاره کنیم. هیات های دیگر نیز با مشکلاتی روبرو شده بودند، از جمله در خصوص حق عبور بر فراز برخی کشورها".
اجلاس روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
جمع بندی پوتین از نشست "روسیه – آفریقا" در شهر سن پترزبورگ
دومین نشست و همایش اقتصادی و بشردوستانه "روسیه – آفریقا" در روزهای 28-27 ژوئیه در شهر سن پترزبورگ برگزار شد. خبرگزاری اسپوتنیک بعنوان شریک خبری در این همایش حضور داشت.
شرکت کنندگان در نتیجه این نشست بیانیه اصلی نهایی و نیز چند سند با موضوعات مختلف را تایید و امضا نمودند. علاوه بر برنامه اقدامات نشست در سالهای 2026-2023 به تصویب رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала