کشورهای آفریقایی علیرغم فشارهای غرب به همکاری با روسیه علاقه نشان می دهند

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه
سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد کشورهای آفریقایی با وجود فشارهای غرب، علاقه مند به همکاری با روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک سرگئی ورشینین در جریان اجلاس سازمان ملل در مورد سیستم های غذایی که روز چهارشنبه در پایتخت ایتالیا به پایان رسید، با نمایندگان بلندپایه کشورهای آفریقایی دیدار کرد.
روسیه افریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
رهبران آفریقا در راه سن پترزبورگ
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: "بسیاری به نقش نشست روسیه و آفریقا که در سن پترزبورگ افتتاح می شود اشاره کرده اند. آنچه روسیه در روابط با کشورهای آفریقایی انجام می دهد ارزشمند است و در نظر گرفته می شود. من از نمایندگان آفریقا در اینجا ارزیابی های بسیار بالایی از آنچه روسیه انجام می دهد شنیدم. مذاکرات در پترزبورگ یک دستور کار گسترده را دنبال خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر روابط روسیه با کشورهای آفریقایی خواهد داشت و به تقویت تعامل کمک می کند".
وی افزود : "ما درک می کنیم که کشورهای آفریقایی برای عدم مشارکت یا عدم همکاری با فدراسیون روسیه تحت فشار جدی از سوی پایتخت های غربی قرار گرفته اند. اما شرکای آفریقایی به خوبی از ماهیت چیزها و ضرورت تعامل با فدراسیون روسیه آگاه هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала