حمایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ایده استیضاح بایدن

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2023
اشتراک
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ایده استیضاح بایدن برای تحقیقات در مورد اتهامات مربوط به فساد مالی، حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تحقیقات در مورد مشارکت احتمالی جو بایدن رئیس جمهور این کشور و پسرش هانتر بایدن در فساد مالی، لزوم طرح استیضاح رئیس جمهور را دیکته می نماید.

وی در جریان گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: "لازم است تا از واقعیت مطلع شد، تنها راهی که کنگره می تواند آنرا انجام دهد – آغاز روند استیضاح است که به جمهوری خواهان و دموکرات ها امکان دسترسی به تمامی اطلاعات را خواهد داد".

به گفته وی، چنین روندی امکانات سازمان قانونگذار ایالات متحده را در حوزه جمع آوری اطلاعات لازم برای انجام تحقیقات در رابطه با رهبر آمریکا، را گسترش می دهد.
این در حالیست که بایدن و اعضای دولت وی به دفعات هر گونه مشارکت خود رئیس جمهور کنونی و اعضای خانواده اش در فساد مالی، رد کرده اند.
پیشتر سناتور چاک گراسلی سندی از اف بی ای را منتشر کرده بود که در آن به نقل از منابعی که از آنها نامی برده نشده است، سیستم فساد مالی شرکت انرژی اوکراینی Burisma را با مشارکت جو بایدن تشریح می کند. در این سند بصورت مستقیم گفته می شود که این شرکت به هانتر بایدن پسر رئیس جمهور سمتی را در هیات مدیره پیشنهاد کرده تا "وی از طریق پدرش از ما در برابر هرگونه مشکلی دفاع نماید".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
رویدادی که کشتی انتخاباتی بایدن را غرق خواهد کرد
این منبع اطلاعاتی اظهارات نیکلای زلاچفسکی رئیس این شرکت را نقل کرده که به ظاهر اعلام کرده است که حل این مسئله چند میلیون دلار هزینه خواهد داشت که پدر و پسر به صورت برابر تقسیم خواهند کرد. این فرد اعتراف کرده که وی اطلاع ندارد که ایشان این کار را انجام داده اند، یا خیر.
روز چهارشنبه، جوزف زیگلر، بازرس افشاگر IRS، به کنگره اطلاع داد که هانتر پسر بایدن و همکاران تجاری او 17 میلیون دلار از منابع خارجی دریافت کرده اند که 7.3 میلیون دلار از شرکت بوریسما است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала