- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزیر خارجه آمریکا تاریخ احتمالی انتقال جنگنده های F-16 به کی یف را ارزیابی کرد

© AP Photo / Wally SantanaИстребитель F-16
Истребитель F-16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا: ارسال جنگنده های آمریکایی F-16 به کی یف حدودا چند ماه وقت می برد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN اعلام کرد که انتقال جنگنده های آمریکایی F-16 به کی یف می تواند برای چند ماه به طول بیانجامد.

وی اظهار کرد: "مسئله تنها در تجهیزات نیست. موضوع آموزش مطرح است. موضوع نگهداری مطرح است. موضوع امکان استفاده از آن در عملیات های نظامی کلی مطرح است. تمامی اینها نیازمند زمان هستند".

روز پنجشنبه جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرده بود که انتقال جنگنده های F-16 به اوکراین می تواند از نزدیکتر به آخر سال جاری میلادی آغاز شود، اما آنها بعید است که روند جنگ را تغییر دهند. به گفته وی نظامیان اوکراینی بیش از هر چیز به توپخانه نیاز دارند.
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
ایالات متحده به اروپا اجازه آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت جنگنده های F-16 را خواهد داد
نشریه Politico چندی پیش به نقل از برخی مقامات غربی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرده بود که اوکراین می تواند جنگنده های F-16را در ابتدای سال 2024 دریافت نماید. این نشریه تاکید کرده بود که مسئله مربوط به اینکه چه کشورهایی این جنگنده ها را در اختیار اوکراین قرار دهند، هنوز حل نشده باقی مانده است. بنا بر ادعای منبعی فاش نشده در پنتاگون، به احتمال زید این جنگنده های توسط هلند و دانمارک ارسال خواهند شد اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. پیشتر ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از اعلام تاریخ ارسال این جنگنده ها به اوکراین خودداری کرده بود، به گفته وی این امر به آموزش خلبانان و ارزیابی شرایط توسط متحدان بستگی دارد.
روسیه قبلا یادداشت رسمی را در خصوص ارسال تسلیحات به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه تاکید کرده بود که هر گونه محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، تبدیل به هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که کشورهای غربی که در حال پمپاژ اسلحه به اوکراین می باشند، به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نکرده و تاثیر منفی بر این مسئله خواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала