نشست شورای اوکراین - ناتو در تاریخ 26 ژوئیه برگزار خواهد شد

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
نشست شورای اوکراین- ناتو در مورد شرایط در دریای سیاه در تاریخ 26 ژوئیه در سطح سفرا برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزینی RTBF بلژیک، نشست شورای اوکراین- ناتو در مورد شرایط در دریای سیاه روز چهارشنبه 26 زوئیه در سطح نمایندگان دائم برگزار خواهد شد. این مطلب را اوانا لونگسکو رئیس بخش رسانه ای این پیمان اعلام کرده است.

لونگسکو اظهار کرد: "هدف از دیدار – رایزنی در خصوص آخرین تحولات و نیز ارسال غلات روسی از مسیر دریای سیاه می باشد".

روز شنبه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که از دبیر کل ناتو خواسته تا شورای اوکراین- ناتو را در مورد شرایط در دریای سیاه و گذرگاه غلات فرا بخواند. وی همچنین اعلام کرد که با استولتنبرگ وضعیت در دریای سیاه، قدم ها برای رفع انسداد گذرگاه غلات و اقدامات برای ادغام اوکراین در ناتو را مورد بحث قرار داده است.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
هفت شرط روسیه برای بازگشت به معامله غلات
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، روز 17 ژویئه (دوشنبه) فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود با تمدید توافق غلات را اطلاع داد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اظهار داشت که روسیه به محض تکمیل بخش روسی توافق معامله غلات بلافاصله به اجرای آن بازخواهد گشت.
روسیه پیش از این به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود که به اجرای قرارداد غلات را که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از سه بندر از جمله اودسا از طریق دریای سیاه است، خاتمه می دهد. غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود و نه به کشورهای نیازمند آفریقا صادر کرد و بدین ترتیب شرط لازم طرف روسیه برای ادامه معامله را زیر پا گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала