لغو سفر وزیر دفاع آلمان به عراق بدلیل اعتراضات به توهین به ساحت قرآن در این کشور

© AP Photo / Olivier MatthysМинистр обороны Германии Борис Писториус на встрече министров обороны НАТО
Министр обороны Германии Борис Писториус на встрече министров обороны НАТО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
وزیر دفاع آلمان سفر خود به عراق را به دلیل اعتراضات به توهین به ساحت قرآن لغو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Spiegel، بوریس پریستوریوس وزیر دفاع جمهوری فدراتیو آلمان سفر خود به بغداد که برای امروز یکشنبه تنظیم شده بود را بدلیل ملاحظات امنیتی ناشی از اعتراضات جاری در عراق به سوزاندن قرآن در سوئد و دانمارک، لغو کرد.

این نشریه به نقل از وزارت دفاع آلمان خبر می دهد: "به دلیل ملاحظات امنیتی در روز یکشنبه در آخرین لحظه سفر بوریس پریستوریوس وزیر دفاع به آلمان لغو شد".

این تصمیم به توصیه نهاد فدرال پلیس جنایی و بخاطر اغتشاشات در نزدیکی سفارت سوئد در بغداد و حمله به نهاد های دانمارکی که به پناهندگان در استان بصره کمک می کنند، اتخاذ شده است. در برلین این گزینه را رد نکردند که این اغتشاشات می توانند به دیگر سفارتخانه های غربی نیز گسترش یابند.
Spiegel می نویسد: "پریستوریوس قصد داشت که روز دوشنبه با سربازان نیروهای مسلح آلمان که در بغداد مستقر می باشند دیدار کند و همچنین دیدار وی با همتای عراقی نیز تنظیم شده بود".
نیروهای مسلح آلمان در ماموریت آموزشی ناتو برای آماده سازی نظامیان عراقی جهت مبارزه یا گروه های تروریستی، مشارکت دارد.
محمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
نخست وزیر عراق از سفیر سوئد خواست کشور را ترک کند
شایان ذکر است که روز جمعه اعضای گروه افراطی دانمارکی "میهن پرستان دانمارکی" ک کپی از قرآن را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ به آتش کشیده و به پرچم دولتی عراق توهین کردند. همچنین در اواخر ماه ژوئن در استکهلم نیز در روزهای عید قربان اقدام مشابهی در توهین به ساحت قرآن صورت گرفت که باعث اعتراضاتی وسیع در بسیاری از کشورها و از جمله در عراق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала