- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حملات موشکی شبانه به بندر اودسا

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر حملات موشکی روسیه به اودسا
حملات موشکی روسیه به اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه : نیروهای مسلح روسیه به اهدافی در اودسا حمله کردند که در آن حملات تروریستی علیه روسیه آماده می شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه به مراکز تولید و آموزش قایق های بدون سرنشین در منطقه اودسا حمله موشکی کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: امشب، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یک حمله گروهی با تسلیحات دوربرد دریایی و هوایی به تأسیساتی که در آن اقدامات تروریستی علیه فدراسیون روسیه با استفاده از قایق‌های بدون سرنشین آماده می‌شد، و همچنین در مکان‌هایی که آنها در نزدیکی شهر اودسا تولید می‌شدند، را انجام دادند.

این وزارت افزود که مزدوران خارجی در تاسیسات آسیب دیده حضور داشتند.

وزارت دفاع در پایان گفت: تمام اهدافی که برای این حمله برنامه ریزی شده بود، محقق شد.

این هفته، نیروهای مسلح مجموعه‌ای از حملات را به اودسا، ایلیچفسک و نیکولایف از جمله مکان‌های تولید و ذخیره قایق‌های بدون سرنشین انجام دادند که با کمک آن‌ها نیروهای مسلح اوکراین حملات تروریستی را علیه روسیه طراحی کرده بودند.
Вид на Одесский порт. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آمریکا سقوط اودسا را پیش بینی کرد
گینادی تروخانوف، شهردار اودسا، این حملات را بزرگترین حملات از زمان آغاز عملیات ویژه خواند.
پس از حمله تروریستی رژیم کی یف به پل کریمه در 17 ژوئیه، اقدامات ارتش روسیه به حملات تلافی جویانه تبدیل شد. در جریان حمله دو پهپاد دریایی به پل کریمه، یک زوج متاهل اهل منطقه بلگوراد کشته شدند، دختر 14 ساله آنها به دلیل جراحات در بیمارستان بستری شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حمله به این پل را از نظر نظامی بی معنی و جنایتی بی رحمانه خواند. کمیته تحقیقات پرونده جنایی در مورد این حمله باز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала