- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

افشای خسارات مهمات قدیمی متحدان برای نیروی مسلح اوکراین

© Sputnik / RIA Novosti /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудник СЦКК около фрагментов ракеты Storm Shadow в Луганске
Сотрудник СЦКК около фрагментов ракеты Storm Shadow в Луганске - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
رسانه: مهمات قدیمی که به اوکراین ارسال می شود می تواند به تجهیزات جنگی آنها آسیب زده و سربازان آنها را مجروح کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای که روز یکشنبه در روزنامه The New York Times منتشر است به این نکته توجه شده که خمپاره ها و موشک های قدیمی که توسط متحدان به اوکراین ارسال می شوند، می توانند به تجهیزات نظامی کی یف آسیب زده و عامل مجروح شدن نظامیان این کشور گردند.
این روزنامه می نویسد مهماتی که توسط متحدان به اوکراین ارسال می شوند با کمبود روبرو شده اند. در عین حال متحدان انواع خمپاره ها و موشک هایی را به این کشور منتقل می کنند که دقت شلیک آنها می تواند به مراتب متفاوت باشد. این مهم باعث می شود که توپخانه اوکراین مجبور به استفاده از مهمات بیشتری برای انهدام اهداف خود بزند. علاوه بر آن،در برخی موارد موشک ها و خمپاره های قدیمی آنها قادر به آسیب زدن به تجهیزات اوکراین و حتی مجروح کردن نظامیان این کشور گردد.

فرمانده یکی از گروهان های اوکراین در این خصوص اظهار کرد: "ر حال حاضر این مشکل بسیار بزرگی می باشد".

Украинские солдаты ремонтируют танк Леопард-2 в Запорожской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
آغاز تعمیر تانک های Leopard اوکراین در لهستان
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала