- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای اوکراینی روستایی در منطقه بلگوراد را با مهمات خوشه ای گلوله باران کردند

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر گارد ملی روسیه
گارد ملی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
فرماندارمنطقه بلگوراد:نیروهای اوکراینی روستایی در این استان را با مهمات خوشه ای گلوله باران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو گلادکوف فرمانداربلگورادو در کانال تلگرامی خود گفت که نیروهای مسلح اوکراین به روستای ژوراولفکا در منطقه بلگوراد شلیک کردند که شامل سه گلوله خوشه ای از سامانه راکتی چندگانه بود.
او اطلاعاتی در مورد حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه منتشر کرد و گفت: در منطقه بلگوراد، 21 گلوله توپ و سه گلوله خوشه ای از سامانه راکتی چندگانه به سمت روستای ژوراولفکا شلیک شد.
روستا نیز با کمک یک پهپاد کامیکازه مورد حمله قرار گرفت و از یک خمپاره انداز ده خمپاره شلیک شد. گلوله‌های خوشه‌ای هنگام منفجر شدن، مهمات کوچک‌تری را به بیرون پرتاب می‌کنند که ویژگی آن این است که آنها به خودی خود منفجر نمی شوند.
به گفته ارتش ایالات متحده، بین پنج تا 14 درصد مهمات ممکن است اصلا منفجر نشود، زیرا برای مدت طولانی در انبارها قرار داشته است. در این صورت، آنها مین هایی خواهند بود که حتی پس از پایان درگیری، جمعیت غیرنظامی را تهدید می کنند.
گلادکوف افزود که در نیروهای اوکراینی روستای شتینوفکا را با 9 گلوله توپ، دو خمپاره وهمچنین یک بمب انفجاری را از یک پهپاد گلوله باران کردند.
رئیس منطقه بلگوراد تصریح کرد: در هیچ یک از شهرک های منطقه تلفات جانی و خسارتی وجود ندارد.
در ماه ژوئیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم کاخ سفید برای تامین مهمات خوشه ای کی یف را اعلام کرد. چنین مهماتی توسط یک کنوانسیون بین‌المللی که توسط 123 کشورممنوع شده است و ایالات متحده، اوکراین، چین و روسیه شامل این لیست نمی شوند.
مهمات خوشه ارسالی  آمریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
سازمان ملل استفاده از بمب های خوشه ای آمریکایی توسط کی یف را محکوم کرد
ولادیمیر پوتین، در اظهار نظر در مورد تحویل، یادآور شد که خود دولت های قبلی ایالات متحده قبلاً چنین اقداماتی را جرم خوانده بودند. به گفته وی، "باید اینگونه رفتار کرد". رئیس جمهور روسیه افزود که ارتش روسیه توان "تامین کافی انواع مهمات خوشه ای را دارد." سازمان بین‌المللی غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که انتقال این نوع سلاح به کی یف، ناگزیر به رنج طولانی‌مدت مردم غیرنظامی خواهد شد و محکومیت بین‌المللی استفاده از آنها را بی‌اثر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала