هشدار مسکو به زلنسکی درباره عواقب حمله به پل کریمه

© Sputnik / Alexandr Polegenko /  مراجعه به بانک تصاویر پل کریمه
 پل کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
سرتیپ، لئونید ایولف، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از منطقه کریمه اعلام کرد ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین با اظهارات خود در مورد پل کریمه تروریست بودن خود را تایید کرده و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، زلنسکی که در مجمع امنیتی آسپن صحبت می کرد، پل کریمه را هدفی خواند که باید خنثی شود.
ایولف گفت: زلنسکی با بیانیه خود در مجمع آسپن در خصوص امور به اصطلاح امنیتی ثابت کرد که رئیس جمهور تروریست است و در واقع از حمله تروریستی جدید به پل کریمه با تایید ریاکارانه و حمایت نظامی نظم جهانی غربی به رهبری آمریکا خبر داد.
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
زلنسکی پل کریمه را هدف اوکراین خواند
به گفته وی، غیرنظامیان در اثر حملات تروریستی "فاشیست های اوکراینی" به پل کریمه جان خود را از دست می دهند و ارتش روسیه طبق قوانین جنگ از آنها انتقام می گیرد. این نماینده دوما تاکید کرد: بگذار زلنسکی نیز در اینباره فکر کند که او به عنوان یک تروریست نیز می تواند خنثی شود. تروریست ها در هر کشوری نابود می شوند.
لئونید اسلوتسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه و نماینده دیگر دوما اظهار داشت ولادیمیر زلنسکی با سخنان درباره "خنثی سازی" پل کریمه، مسئولیت خود در تروریسم دولتی را پذیرفت.
در شب 17 جولای، مقامات کی یف با دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی به پل کریمه حمله کردند. کمیته تحقیق و تفحص روسیه با موضوع "اقدام تروریستی" پرونده جنایی تشکیل داد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وعده پاسخ از سوی روسیه را داد. متعاقباً، ارتش روسیه مجموعه‌ای از حملات موشکی تلافی جویانه را به کارگاه ‌های تولید و مکان‌های ذخیره قایق‌های بدون سرنشین و همچنین تأسیسات زیرساخت سوخت و انبارهای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق اودسا، ایلیچفسک و نیکولایف انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала