تاکید پوتین بر اهمیت قطب شمال برای روسیه

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: منطقه قطب شمال برای روسیه مهم است و این مسئله دارای ویژگی دفاعی می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در جلسه با موضوع توسعه مناطق بسته اداری- سرزمینی و شهرهای قطب شمال اعلام کرد که منطقه قطب شمال برای روسیه راهبردی می باشد.

وی اظهار کرد: "در اینجا هم مسائل دارای ویژگی دفاعی وجود دارند، هم پایگاه های منابع و غیره، همه آنها را بیان نمی کنم".

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که وظیفه توسعه مناطق مسکونی قطبی دارای اهمیت نظامی مهمی می باشند. به گفته وی در اینجا منافع زیادی از منظر دفاعی و امنیتی وجود دارند و به همین دلیل مردم می بایست در شرایط در خور حیات انسان زندگی کنند.

وی تاکید کرد: "ایجاد فضاهای شهری مناسب در شهرهایی که در شرایط سخت شمال قرار دارند با حل مسائلی مربوط است که من قبلا گفته ام، دارای ویژگی نظامی می باشند. و اینک به جزئیات نمی پردازم، اما در این محور ها، ما در اینجا منافع زیادی در حوزه دفاعی و امنیتی داریم و به همین دلیل مردمی که در این شرایط زندگی می کنند، می بایست در شرایط درخور حیات انسان، زندگی کنند. و به این مسئله لازم است که توجه ویژه ای صورت گردد".

رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
پنتاگون رزمایش تحریک آمیز را در قطب شمال برگزار کرد
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد در این سرزمین ها مشکلاتی جمع شده اند که نیازمند حل فوری می باشند. منظور بویژه فرسودگی زیرساخت های شهری است که در شهر های بزرگ به 70% رسیده است. در عین حال در روستاهای کوچک دوردست و مناطق اداری بسته این مشکل حادتر احساس می شود.

ولادیمیر پوتین تصریح کرد: "در اینجا هم مشکلات بزرگی جمع شده اند که بدون شک نیازمند توجه ویژه ما می باشند. بعنوان مثال بگوییم فرسودگی زیرساخت های شهری و موجودی مسکن، حتی در شهرهای بزرگ قطب شمال به 70% رسیده است، و در روستاهای کوچک دوردست و مناطق بسته اداری- سرزمینی، این مشکل حتی حادتر نیز می باشد".

در عین حال وی تاکید کرد که بواسطه تصمیمات جداگانه ای که پیشتر گرفته شده بودند، طی سه سال گذشته "البته برخی امور صورت گرفته اند"، مثلا تعمیرات وسیع خانه های با واحدهای زیاد جاری بوده و حیاط ها و سایر فضاهای عمومی در حال مرتبط شدن بوده و مراکز عمومی جدیدی در حال شکل گیری می باشند.
علاوه بر آن بنا بر گفته رهبر روسیه، وظایف توسعه زیرساخت ها در مناطق بسته اداری- سرزمینی بسته که در آنجا تشکلات نظامی وجود دارند، به کندی حل می گردند. وی تاکید کرد که روند های کاری در بخش توسعه اجتماعی "به وضوح کفایت نمی کنند". به گفته رئیس جمهور روسیه این فعالیت می بایست وسیعتر و منظم تر باشند. پوتین در عین حال تاکید کرد که وظیفه توسعه بسیاری از مناطق مسکونی در منطقه قطب شمال بشکل مستقیم با مسائل امنیت ملی مرتبط بوده و دارای اهمیت کلی دولتی می باشد، به همین دلیل مسئولیت بزرگی بر گردن مرکز فدرال قرار دارد.

رهبر روسیه تاکید کرد: "یادآوری می کنم که در جلسه سال گذشته با موضوع قطب شمال، ما تصمیم به طراحی برنامه اقدامات برای توسعه زیرساخت های شهری، انرژی و عمومی در مناطق بسته اداری- سرزمینی و شهرک های قطب شمال که در آن تشکلات نظامی ما مستقر می باشند، گرفتیم. با این وجود این وظایف تا کنون، خوب بگوییم، به کندی حل می گردند. و من امروز می خواهم با شما همکاران در این خصوص صحبت کنم، در مورد دلایل عقب افتادن از تاریخ های تعیین شده".

سامانه موشکی پرتاب چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2022
روسیه سامانه موشکی پرتاب چندگانه را برای استفاده در منطقه قطب شمال می سازد
پس از آن رئیس جمهور فدراسیون روسیه به دولت دستورات ذیل را ابلاغ نمود:
- تا تاریخ 1 سپتامبر هماهنگی برنامه اقدامات در مورد توسعه زیرساخت ها در منطقه قطب شمال که در آن مراکز نظامی قرار دارند، به اتمام برسد؛
- فهرست شهرهایی که در منطقه قطب شمال می بایست توسعه یابند، مشخص گردد؛
- در سال آینده مجموعه برنامه های توسعه شهرهای قطب شمال تایید گشته و اجرای آنها از سال 2025 آغاز گردد.
علاوه بر آن ولادیمیر پوتین اعلام کرد که وام مسکن ترجیحی با سود 2% تا سال 2030 برای خانواده های جوان گسترش یابد. همچنین وی خواستار بررسی مسئله اشتغال اعضای خانواده های نظامیان در منطقه قطب شمال و از جمله برنامه های آموزش مجدد، گردید.
شایان ذکر است که رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز پنجشنبه وارد شهر مورمانسک شده بود. وی در روستای بلوکامنکا از مرکز ساخت تجهیزات سنگین چند تنی دریایی که به ساخت خطوط گاز مایع برای دومین پروژه با تناژ بسیار بالای شرکت "نوواتک" - "آرکتیک اس پ گ2 - می پردازد، بازدید کرد. وی در آنجا در مراسم ارسال اولین خط گاز مایع از مورمانسک به گیدان برای کارخانه "آرکتیک اس پ گ 2" حضور بهم رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала