روسیه سامانه موشکی پرتاب چندگانه را برای استفاده در منطقه قطب شمال می سازد

© Sputnik / Russian Defence Ministry/Vadim Savitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه موشکی پرتاب چندگانه "گراد"
سامانه موشکی پرتاب چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2022
اشتراک
یک منبع آگاه اعلام کرد روسیه در حال ساخت سامانه موشکی پرتاب چندگانه برای تسلیح یگان های نظامی مستقر در قطب شمال است.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: برای واحدهای مستقر در قطب شمال، یک سامانه موشکی پرتاب چندگانه بر اساس یدک کش دو لینک DT-30 در حال ساخت است. در واقع، این در واقع همان سامانه "گراد" (Grad) یا سامانه "تورنادو ـ گ" (Tornado-G) بر روی یک شاسی جدید با توانایی و خودکفایی بالا و مناسب برای استفاده در شرایط سخت مناطق دوردست شمالی است".
وی افزود: این سامانه موشکی پرتاب چندگانه وسیله ای موثر برای مبارزه با انواع مختلف اهداف زمینی و همچنین حملات آبی خاکی است، زیرا امکان آتشباری متراکم در منطقه وسیعی به سوی واحدهای دشمن در زمان فرود آنها را می دهد.
پیش از این، بر اساس یدک کش های دو پیوندی برای سربازان قطب شمال، نسخه هایی از سامانه های موشکی ضد هوایی روسی "تور" (Tor) و "پانتسیر" (Pantsir) ساخته شده بود. این ماشین ها از جمله در رژه پیروزی بر آلمان نازی در میدان سرخ به نمایش گذاشته شد.
وزارت دفاع روسیه تصاویری از کار سامانه موشکی اسمرچ طی عملیات ویژه را نشان داد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه تصاویری از کار سامانه موشکی "اسمرچ" طی عملیات ویژه را نشان داد + فیلم
الکساندر مویزف، فرمانده ناوگان شمالی روسیه روز جمعه خاطرنشان کرد، هیچ چالش و تهدید واقعی برای امنیت منطقه ای در قطب شمال وجود ندارد، وضعیت نسبتاً ثابت است، اما روندهای منفی از نظر نظامی-سیاسی در حال افزایش است. این فرمانده یادآور شد که ناوگان شمالی روسیه به دلیل اهمیت و چشم انداز توسعه منطقه قطب شمال روسیه به عنوان یک جهت استراتژیک جداگانه مورد توجه قرار گرفته است .
در اوایل سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه هم از نظر اقتصادی و هم از نقطه نظر تضمین توان دفاعی و جلوگیری از شرایط اضطراری به قطب شمال باز می گردد. در ماه آوریل، رئیس جمهور روسی تاکید کرد که قطب شمال منطقه ای است که تمام حوزه های امنیت ملی کشور در آن متمرکز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала