پنتاگون رزمایش تحریک آمیز را در قطب شمال برگزار کرد

© AP Photo / Virginia Mayoرسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2022
اشتراک
رسانه ها: پنتاگون یک موشک دوربرد را در قطب شمال پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش استارز اند استرایپس، یکی از نشریات پنتاگون، نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده یک موشک دوربرد را در قطب شمال پرتاب کردند و آن را اقدامات "تحریک آمیز" علیه روسیه خواند.
به نقل از نشریه سرهنگ دوم فرماندهی عملیات ویژه اروپا، لارنس ملنیکوف، گفت: "این موضوع را مورد توجه روسیه قرار می دهد. ما عمداً سعی می کنیم بدون تشدید تنش، تحریک آمیز باشیم. ما در تلاش هستیم تا تجاوز روسیه را با نشان دادن توانایی های پیشرفته متحدان را مهار کنیم."
او تمرینی را که در آن یک موشک دوربرد از یک بمب افکن با چتر پرتاب شد، اینگونه توصیف کرد: به این ترتیب، برای اولین بار در اروپا، برنامه Rapid Dragon به نمایش گذاشته شد که در آن برنامه ریزی شده است که از روش های استاندارد پرتاب استفاده شود. موشک های کروز هوا به زمین این گزارش می گوید که برای انجام این کار، آنها از سایت آزمایشی نروژی فراتر از دایره قطب شمال استفاده کردند. برد چنین موشک هایی تا 1.9 هزار کیلومتر است. در این گزارش آمده است که ایده این مانور آزمایش امکان استفاده از این گروه‌بندی حتی در صورت حمله به تمرکز نیروها مانند پایگاه رامشتاین ناتو است.
پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که گروه چند ملیتی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور با مشارکت نیروهایی از اعضای غیرمنطقه‌ای این ائتلاف از فوریه تا کنون 2.5 برابر شده است و از 30 هزار نفر فراتر رفته است و ممکن است افزایش بیشتری پیدا کند. همچنین به گفته وی، ائتلاف از مهار روسیه به سمت ایجاد یک سیستم دفاع جمعی در مقیاس کامل در اطراف این کشور در حال حرکت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала