گفتگوی بایدن و زلنسکی در مورد موشک های دوربرد آمریکایی

© Photo / Public Domainموشک دوربرد آمریکایی ATACMS
موشک دوربرد آمریکایی ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
روسای جمهور ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره تامین موشک های ATACMS هستند، بایدن در حال تصمیم گیری است.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، دستیار رهبر آمریکا در مسائل امنیت ملی که در مجمع امنیتی آسپن صحبت می کرد، گفت: اینکه ما در نهایت موشک های ATACMS را بدهیم یا نه، تصمیم رئیس جمهور خواهد بود.
او گفت: بایدن در این مورد با رئیس جمهور زلنسکی صحبت کرد و آنها این بحث را ادامه می دهند، من نمی خواهم شما را ناامید کنم، اما امروز چیزی برای اعلام ندارم.
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2023
دفتر زلنسکی خبر از مذاکرات "فشرده" در خصوص موشک های ATACMS داد
سالیوان افزود : ایالات متحده آماده است تا در موضوع تامین تسلیحات جدید به اوکراین ریسک کند .
جیک سالیوان، دستیار رهبر آمریکا در مسائل امنیت ملی روز جمعه گفت که ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو آماده هستند تا در موضوع تامین تسلیحات جدید به اوکراین "خطر بپذیرند، اما هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی، واکنش احتمالی فدراسیون روسیه را در نظر بگیرند.
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین در اتحادیه اروپا
سالیوان در جریان گفتگوی سازماندهی شده در مجمع امنیتی آسپن گفت: ما آماده ایم و آماده خواهیم بود تا برای کمک به اوکراین ریسک کنیم." وی در عین حال افزود که همه اعضای ناتو، از جمله ایالات متحده، لازم است درباره واکنش احتمالی مسکو به چنین اقداماتی فکر کنند، زیرا این "برای حفظ ثبات جهانی مهم است.
دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی گفت که تلفات نیروهای اوکراینی در جریان ضد حمله قابل توجه است.
سالیوان در یک مجمع در آسپن گفت: تعداد نیروهای اوکراینی مجروح و کشته شده در این ضد حمله قابل توجه است و این کار پیش می رود، سخت پیش می رود، اما ما گفته بودیم که سخت خواهد بود.
سالیوان گفت که اوکراینی ها از تمام نیروهای موجود در نبردها استفاده نکردند و منتظر لحظه مناسب هستند، واشنگتن در این مورد به آنها مشاوره می دهد، اما تصمیم گیری بر عهده کی یف است.
اعتراف امریکا در خصوص تلفات وحشتناک ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2023
اعتراف امریکا در خصوص تلفات وحشتناک ارتش اوکراین
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала