سفیر روسیه درآمریکا: گفتگوی راهبردی کنترل تسلیحات با ایالات متحده غیرممکن است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
آنتونوف، سفیر روسیه درآمریکا: تا زمانی که آمریکایی ها سیاست ضد روسی خود را تغییر ندهند، گفتگو در مورد کنترل تسلیحات استراتژیک با ایالات متحده غیرممکن است .
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: گفتگوی راهبردی کنترل تسلیحات با ایالات متحده غیرممکن است تا زمانی که آمریکایی ها سیاست ضد روسی خود را تغییر دهند.

آنتونوف در روی آنتن شبکه راسیا 24 گفت: اگر از من بپرسید که آیا امکان از سرگیری چنین گفت وگویی در فردا وجود دارد یا خیر، تا زمانی که آمریکایی ها سیاست ضد روسی خود را تغییر ندهند، نمی توان در این مورد صحبت کرد.

به گفته وی، از طرف آمریکایی، به سفارت "مداوم گفته می شود که ما آماده همکاری با شما هستیم، اما فقط در مورد مشکلات معاهده "استارت" و نمی خواهیم برای هیچ مشکل دیگری با شما همکاری کنیم.
او گفت: آنها فقط یک چیز می خواهند، به انبار های تسلیحاتی ما نگاه کنند و ببینند چند کلاهک هسته ای در آنجا وجود دارد. آنها نمی خواهند در مورد چیز دیگری صحبت کنند، آنها می خواهند همیشه ما را بررسی کنند و از نظر آنها باید به شدت تحت کنترل نگه داشته شویم.
او در پایان گفت: من معتقدم که چنین گفتگویی، روزی انجام خواهد شد، اما حیف است، همانطور که نکراسوف شاعر روسی می گوید، نه من و نه شما در آن روز های شاد زندگی نخواهیم کرد.
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
آمریکا انتقال اطلاعات به روسیه در خصوص تسلیحات در قالب پیمان استارت نو را متوقف کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز 21 فوریه در پیامی به مجمع فدرال فدراسیون روسیه اعلام کرد که روسیه مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و آمریکا (استارت) را تعلیق می‌کند و تاکید کرد که این کشور از این معاهده خارج نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: قبل از بازگشت به بحث، باید درک کرد که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا چه ادعایی دارند و چگونه می توان زرادخانه استراتژیک آنها را در نظر گرفت، یعنی پتانسیل حمله ترکیبی ناتو.
یادداشت رسمی تعلیق مشارکت روسیه در این معاهده در 28 فوریه به طرف آمریکایی تحویل داده شد. در اوایل ژوئن، به عنوان یک اقدام متقابل واشنگتن اعلام کرد که انتقال اطلاعات به فدراسیون روسیه در مورد وضعیت و مکان تسلیحات استراتژیک خود تحت این معاهده را متوقف خواهد کرد، ویزاهای صادر شده برای متخصصان روسی برای بازرسی تحت استارت را لغو کرد و از صدور تسلیحات جدید خودداری کرد. علاوه بر این، ایالات متحده از توقف ارائه اطلاعات تله متری به فدراسیون روسیه که بر پرتاب موشک های ICBM آمریکایی و موشک های بالستیک زیردریایی ها تأثیر می گذارد، خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала