آمریکا انتقال اطلاعات به روسیه در خصوص تسلیحات در قالب پیمان استارت نو را متوقف کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا انتقال اطلاعات به روسیه در خصوص تسلیحاتی که تحت پیمان استارت نو قرار می گرفتند، را متوقف کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده انتقال اطلاعات به روسیه در خصوص تسلیحات در قالب پیمان استارت نو را متوقف کرد.
· ایالات متحده آمریکا از تاریخ 1 ژوئن انتقال اطلاعات به روسیه در خصوص وضعیت و محل نگهداری تسلیحات راهبردی خود که تحت پیمان استارت نو قرار می گیرند، را متوقف کرد.
· ایالات متحده آمریکا روادید صادر شده برای کارشناسان روسی برای انجام بازرسی ها در قالب پیمان استارت نو را باطل کرده و قصد صدور روادید جدید را ندارد.
· ایالات متحده آمریکا ارائه اطلاعات تله متریک به روسیه مرتبط با پرتاب موشک های بالستیک بین قاره ای و موشک های بالستیک زیردریایی ها را متوقف می سازد.
در هفته گذشته سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که ایالات متحده آمریکا از اطلاعات در خصوص تسلیحات تهاجمی روسیه سوء استفاده می کند. مسکو ،به گفته وی، تمامی شفافیت ممکن در قالب تعیین شده توسط ملاحظات سیاسی و نظامی را در حوزه هسته ای نشان می دهد.
این دیپلمات تاکید کرد که کشورهای غربی برعکس اعداد غیرواقعی را منتشر می کنند. در همین راستا اطلاعاتی که چندی پیش وزارت خارجه آمریکا در خصوص تسلیحات راهبردی تهاجمی منتشر کرده بود، "با قواعد محاسبه بر طبق پیمان که واشنگتن مصرانه تلاش می کند آنها را با دستکاری های بی پروا دور بزند، همخوانی ندارند".
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
پوتین مشارکت روسیه در معاهده "استارت نو" را به حالت تعلیق درآورد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала