سازمان ملل: تقریبا یک سوم خاک اوکراین مملو از مهمات عمل نکرده است

© Sputnik / Dmitry Astakhovجلسه شورای امنیت سازمان ملل
جلسه شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
سازمان ملل: تقریبا یک سوم اوکراین با مهمات منفجر نشده از جمله مهمات خوشه ای پوشیده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان در امور سیاسی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: مهمات های منفجر نشده تقریباً به یک سوم خاک اوکراین را فرا می گیرد.
او گفت: مین‌های زمینی برای سال‌های آینده همچنان تهدیدی برای غیرنظامیان خواهند بود، زیرا طبق گزارش‌ها، تقریباً یک سوم خاک کشور توسط مهمات، مین‌های زمینی و مهمات خوشه‌ای منفجر نشده اشغال شده است.
گوستاوو مانریک، وزیر امور خارجه اکوادور پس از او از طرف های درگیر خواست تا از استفاده از بمب های خوشه ای خودداری کنند.
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای اوکراینی استفاده از مهمات خوشه ای را آغاز کردند
در 7 ژوئیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم خود را برای ارائه گلوله های خوشه ای به رژیم کی یف اعلام کرد و یک هفته بعد، پنتاگون گزارش داد که اوکراین قبلاً آنها را نه تنها از ایالات متحده، بلکه از سایر کشورها نیز دریافت کرده است.
مسکو تأکید کرد که چنین تحویل‌هایی غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و هدف آن طولانی‌تر کردن بحران است. به گفته وزارت دفاع، نیروهای مسلح اوکراین قبلا از مهمات خوشه ای برای گلوله باران دونباس استفاده کرده اند. به گفته نماینده رسمی این وزارتخانه، ایگور کوناشنکوف، این نشان می دهد که نیروهای اوکراینی وظیفه خود را کشتن حداکثر غیرنظامیان می دانند. سازمان بین‌المللی غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که انتقال این نوع سلاح به کی یف، ناگزیر به رنج طولانی‌مدت مردم غیرنظامی خواهد شد و محکومیت بین‌المللی استفاده از آنها را بی‌اثر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала