زلنسکی از مذاکره با اردوغان خبر داد

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی در بروکسل
زلنسکی در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
زلنسکی گفت که قصد دارد عصر با اردوغان، رهبر ترکیه گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی گفت که قصد دارد عصر با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو در مورد امنیت غذایی گفتگو کند.

وی در سخنرانی عصر خود که در کانال تلگرامی خود منتشرکرد، گفت: امشب قصد دارم با اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره منطقه دریای سیاه، امنیت غذایی و سایر موضوعات مهم گفتگو کنم.

اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اردوغان از غرب خواست تا انتظارات پوتین برای توافق غلات را برآورده کنند
روسیه قبلاً به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود که قرارداد غلات در 18 ژوئیه فسخ می‌شود، که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از معامله بسته بود. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده بود، ک برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه ارائه شده است، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، احیای خطوط لوله آمونیاک و تعدادی دیگر از اقدامات.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط توافق با روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نکردند. پوتین همچنین بارها خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала