روسیه بنادر اوکراین را محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین تلقی خواهد کرد

© Sputnik / Виталий Тимкивبندر اودسا
بندر اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: اوکراین در طول معامله غلات ظرفیت های نظامی قابل توجهی در بنادر انباشته کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در این سازمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که مسکو زیرساخت های بندری اوکراین را به عنوان محل استقرار و تکمیل نیروهای مسلح اوکراین با سلاح های غربی تلقی می کند.
این دیپلمات گفت: ما مجبوریم اعلام کنیم که در طول سال با سوِء استفاده از توافق غلات، رژیم کی‌یف ظرفیت‌های نظامی، صنعتی، سوخت و ذخیره‌سازی قابل توجهی منابع انسانی نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران خارجی را در مناطق بنادر دریای سیاه خود در زیر پوشش غلات انباشته کرده است.
سرباز ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه با سلاح های هدایت شونده دقیق به تأسیسات نظامی در استان اودسا حمله کرد
به گفته وی، با فسخ قرارداد، روسیه فرصتی برای اصلاح این وضعیت دارد. همانطور که وزارت دفاع روز چهارشنبه اعلام کرد، پس از توقف معامله غلات و بسته شدن کریدور بشردوستانه دریایی از نیمه شب 20 ژوئیه، همه کشتی‌هایی که عازم بنادر اوکراین در دریای سیاه هستند، به عنوان حامل‌های احتمالی محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند که در درگیری اوکراین در طرف رژیم کی‌یف نقش دارند. روسیه مشارکت در معامله غلات را متوقف کرد، زیرا بخش دوم توافقات بسته در مورد تعدادی از شرایط از جمله صادرات کود و سایر محصولات روسیه اجرا نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала