شرکت مستقیم غرب در حمله به پل کریمه

© Fotolia / Vadimsadovskiماهواره
ماهواره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
اشتراک
کارشناس: حمله تروریستی به پل کریمه بدون حمایت ناوبری ماهواره‌های آمریکایی امکان‌پذیر نبود.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال لئونید ایولف، نماینده دومای کشوری روسیه، اظهار داشت که حمله تروریستی به پل کریمه بدون حمایت ناوبری ماهواره‌های آمریکایی امکان‌پذیر نبود. ایلیا کرامنیک، کارشناس نظامی و کریل کوکتیش، کارشناس علوم سیاسی، نظر خود را در مورد این موضوع با اسپوتنیک به اشتراک گذاشتند.
وی در ادامه افزود:"ما به خوبی می دانیم که بدون پشتیبانی ناوبری ماهواره های ایالات متحده، حتی یک پهپاد اوکراینی به این پل نمی رسید، یعنی مسئولیت این جنایت کاملاً بر عهده ایالات متحده است".
ایلیا کرامنیک کارمند علمی موسسه ملی تحقیقات اقتصاد جهانی و روابط بین الملل به نام "پریماکوف" و کارمند آکادمی علوم روسیه تاکید کرد که ایالات متحده از همه انواع اطلاعات برای حمایت از اوکراین استفاده می کند.
وی در ادامه افزود: "جدی‌ترین دعوی در این مورد نه چندان در مورد ناوبری، بلکه در مورد انتقال اطلاعات شناسایی توسط آمریکایی ها است، یعنی در صورتی که از اطلاعات ماهواره ای آمریکا برای شناسایی سیستم دفاعی پل و در نتیجه برنامه ریزی برای حمله استفاده شده باشد. ایالات متحده از اطلاعات ماهواره ای و روش‌های اطلاعاتی دیگر برای حمایت از اوکراین استفاده می کند.
عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
گزارش و تحلیل
اعتراف غرب به موفقیت روسیه در جنگ رسانه ای
کریل کوکتیش، استاد بخش تئوری سیاسی انستیتوی دولتی روابط بین الملل مسکو، دکترای علوم سیاسی، به نوبه خود اظهار داشت که مسئولیت حمله تروریستی به پل کریمه فقط بر عهده ایالات متحده نیست.
وی در توضیح گفت:"در اینجا، نه تنها ایالات متحده، بلکه بریتانیا نیز دست داشت، زیرا پهپاد، طبق اطلاعات تایید شده، انگلیسی بود. و ناوبری، به احتمال زیاد، آمریکایی، پنتاگونی.
گفتنی است، کی یف ساعت سه بامداد روز دوشنبه 17 ژوئیه با کمک دو پهپاد به پل کریمه حمله کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کنند و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب کنند. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه در چارچوب یک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: "حمله امروز به پل کریمه توسط رژیم کی‌ف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد.
تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند".
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
جاسوس سابق سیا: برخی در آمریکا با ادامه حمایت بی‌معنا از اوکراین مخالفند
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفت: کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: "ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد".
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفت، حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شده است، تصمیم برای حمله توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت ایالات متحده و آمریکا و سرویس های اطلاعاتی بریتانیا گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала