گزارش و تحلیل

اعتراف غرب به موفقیت روسیه در جنگ رسانه ای

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر عملیات ویژه نظامی
عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
اشتراک
تلاش سازمان اطلاعات اوکراین برای ترور برخی فعالین رسانه ای روس در راس آن خانم مارگاریت سیمونیان فقط و فقط به این دلیل می تواند اتفاق افتد که آنها به ورشکستگی خود در جنگ رسانه ای با روسیه یقین پیدا کرده اند و راهی جز ترور فعالین رسانه ای پیش خود نمی بینند.
از همان ابتدای شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین غربی ها وسیع ترین جنگ تبلیغاتی ممکن را بر علیه روسیه راه انداختند و بزرگترین سیاست سانسور بر علیه رسانه های روسیه را اعمال کردند.
در این راستا رسانه هایی همچون آر تی و اسپوتنیک در خط مقدم هدف این حملات قرار گرفتند و غربی ها از هیچ راهکاری که در فرهنگ خودشان به عنوان سانسور خبر و سانسور آزادی بیان به حساب می آید در مقابل رسانه های روسیه دریغ نکردند.
آنها مجوز های فعالیت رسانه ای این رسانه ها را تعطیل کردند و به عوامل خود در کشورهای مختلف دستور دادند تا هم مجوز فعالیت رسانه های روسیه و هم خبرنگاران همکار با روسیه را تمدید نکنند.
علاوه بر آن اقدام به بستن سایت های خبری و کانال های ماهواره ای و خبری رسانه های وابسته به روسیه نمودند.
اکثر خبرنگاران روسی وغیر روسی همکار با رسانه های روسیه در لیست های مختلف تحریمی غربی ها قرار گرفتند و بسیاری از آنها تهدید شدند که اگر به همکاری با رسانه های روسی ادامه دهند ممکن است اموال آنها مصادره شود و یا از سفر به بسیاری از کشورها منع گردند و یا...
برخی هم تطمیع شدند که دست از همکاری با رسانه های روسی بردارند و در یکی از رسانه های غربی فعالیت کنند.
شما هیچ روشی برای تهدید وارعاب خبرنگاران و سانسور رسانه ها نمی توانید پیدا کنید که غربی ها طی پانصد روز گذشته بر علیه رسانه های روسی و همکاران با این رسانه ها اعمال نکرده باشند.
Саммит НАТО в Вильнюсе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
اوکراین فریب ناتورا خورد و راه فراری ندارد
با این حال غربی ها مشاهده می کنند که این سیاست خصمانه آنها نه فقط منجر به تضعیف رسانه های روسیه مخصوصا رسانه هایی که در سطح بین المللی فعال هستند نشده بلکه عزم آنها برای جنگیدن با این سانسور بی سابقه را بیشتر کرده و امروزه مخاطبین رسانه های روسیه از هر وسیله ای که بتوانند بهره می برند تا واقعیت را از زبان رسانه های روسیه بشنوند.
حالا که اینها در همه زمینه های جنگ رسانه ای با شکست مواجه شده اند ظاهرا به سمت ترور خبرنگاران و روزنامه نگاران روی آورده اند و امیدوار هستند بلکه با ترور برخی افراد مطرح مقداری شکست خود را جبران کنند.
قطعا آسیب دیدن افرادی که در راس مجموعه قرار دارند می تواند موجب آسیب دیدن رسانه گردد اما اینگونه نیست که این رسانه ها نابود شوند.
اصلی ترین ویژه گی رسانه های روسیه که موجبات موفقیت آنها در قبال رسانه های غربی شده این می باشد که این رسانه ها وابسته به فرد نیستند بلکه وابسته به تیم هایی هستند که با زحمت خیلی زیاد از برترین ها در سرتاسر جهان تشکیل شده اند و اینگونه نیست که غربی ها با ترور یک یا دو یا چند نفر از این افراد بتوانند کل آن رسانه را ساکت کنند، تیم راه آن فرد را ادامه خواهد داد.
رسانه ای موفق است که تیم همسو باشند و به دنبال یک هدف فعالیت کنند و مدیریت اسپوتنیک و آرتی موفق شده که چنین تیم هایی را تشکیل دهد.
موفقیتی که قطعا رسانه های غربی با آن آشنا نیستند چون این رسانه ها وابسته به فرد می باشند و نه مجموعه و مجموعه هایی که با اینها کار می کنند بر اساس باورها کار نمی کنند.
همین که اینها به فکر افتاده اند تا برخی خبرنگاران را ترور کنند به خودی خود کافی است نتیجه گرفت که اینها به شکست خود در جنگ رسانه ای با روسیه اذعان کرده اند چون این عمل فقط به دلیل ورشکستگی و از دست رفتن کنترل روانی طرفهای مقابل اتفاق می افتد و بس.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала