گزارش و تحلیل

پنتاگون اعلام کرد که این "قاتلان تانک"، "برتری در میدان نبرد" را برای اوکراین تامین می کنند، اما نشد

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Работа расчёта БЛА Орлан-30 по разведке и обнаружению противника
Работа расчёта БЛА Орлан-30 по разведке и обнаружению противника  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
اشتراک
منابع متعدد غربی ادعا می کنند که حداقل یک سوم خودروهای رزمی M2 "برادلی" ایالات متحده که در آوریل به اوکراین تحویل داده شد، متروکه شده، آسیب دیده یا منهدم شده اند. از جمله، گزارش شد که تیپ 47 مکانیزه اوکراین که در غرب آموزش دیده بود، 30 درصد از "برادلی های" خود را تنها در دو هفته از دست داد.
اسپوتنیک به نقل از"میلیتاری واچ ماگازین" آمریکا: در ازای "برادلی های" منهدم شده، واشنگتن متعهد شد که پارک اوکراینی را با خودروهای رزمی جدید پر کند و حتی آنها را با تانک های M1A2 "آبرامز" تکمیل نماید. اما - فقط در صورت موفقیت نیروهای مسلح اوکراین در جبهه. شایان توجه است که به امید شکستن مواضع روسیه، از تسلیحات جدید ساخت غرب تا آغاز حمله استفاده نشد. نتایج حمله ای که مدت ها در انتظار آن بودند تقریبا هیچ ​​است، اما تلفات نیروهای مسلح اوکراین بسیار زیاد است و اعتبار سیستم های تسلیحاتی کلیدی غربی از جمله "برادلی" و "لئوپارد2" به طور جدی آسیب دیده است. اوکراین که متحمل خسارات سنگین شده است، بارها "لئوپارد2" خود را از خط مقدم خارج کرده است، در حالی که سایر تانک های مدرن غربی آن (به ویژه "چلنجر2" انگلیسی) در عملیات نظامی شرکت نکردند. "لئوپاردهای1" قدیمی که تعداد آنها بسیار بیشتراست همچنان متحمل خسارات جنگی می شوند.
هم گزارش های غربی و هم روسی تاکید می کنند که بالگردهای تهاجمی روسی، خسارات سنگینی به خودروهای زرهی اوکراین وارد می کنند. در تصاویر انهدام "برادلی"، اغلب می توانید موشک های جدید ضد تانک "ویخر-1" را که بر روی هلیکوپترهای رزمی "کا-52" نصب شده است مشاهده کنید. تصاویر تازه منتشر شده توسط منابع دولتی روسیه در 16 ژوئیه، یک " کا-52" در حال پرتاب "ویخر-1" به سمت یک خودروی اوکراینی را نشان می دهد. آن خودرو زرهی در طول چند ثانیه پس از اصابت در آتش سوخت. در این موشک ها از مهمات تجمعی ضد تانک (با قابلیت انفجار قوی) استفاده شده که به طور خاص برای مقابله با خودروهای زرهی سنگین طراحی شده اند.
عشق آباد در جستجوی کمک واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
رئیس پنتاگون: به اوکراین در ایجاد ارتش آماده جنگ کمک می کنیم
در مورد "برادلی"، این خودرو علیرغم اسلحه های کالیبر کوچکش، به لطف استفاده از موشک های ضد تانک و ادغام پرتابه های اورانیوم ضعیف شده با افزایش نفوذ، واقعاً دارای قابلیت های ضد تانک فوق العاده ای است. با این حال، این اسلحه به دلیل زره ناکافی در صورت نبرد با شدت بالا و تماسی، مورد انتقاد قرار گرفت. "برادلی" تقریباً 30 سال است که در ایالات متحده از تولید خارج شد، صدها دستگاه از آنها، پس از تولید انبوه در دهه آخر جنگ سرد، هنوز در انبارها نگهداری می شوند. بنابراین، حتی تخریب آنها در مقادیر زیاد، آسیب قابل توجهی به منافع آمریکا وارد نخواهد کرد. تعداد محدود "برادلی" تنها در جنگ های خاورمیانه مورد استفاده قرار می گرفته و اکنون به عنوان تکیه گاه واحدهای ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه عمل می کنند، جایی که تنش بین نیروهای روسیه و آمریکا در حال افزایش است.
اما بعید است که شهرت لکه دار "برادلی ها"، صادرات تسلیحات ایالات متحده را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد، زیرا آنها به طور گسترده در خارج از آمریکا مورد استفاده قرار نمی گیرند. و اینک، بسته کمک نظامی 800 میلیون دلاری جدید به اوکراین که در اوایل ماه ژوئیه توسط دولت جو بایدن اعلام شد، شامل 32 خودروی دیگر"برادلی" است که توسط پنتاگون به عنوان "قاتلان تانک" معرفی شده اند که "سطح لازم از قدرت آتش و زره را فراهم خواهند کرد" و "برتری را در میدان جنگ به ارمغان خواهند آورد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала