نگاه ویژه اسپوتنیک

حمله تروریستی اوکراین به پل کریمه با هدف اخلال در پروژه بشردوستانه غلات

© Sputnik / The investigative committee of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پل کریمه
پل کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
اقدام امروز رژیم کی یف، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب و در کنار هزاران جنایت دیگر آنها قرار می گیرد که بر کفه تخلفات عیان و گستاخانه رهبران این رژیم افزوده است.
بامداد دوشنبه 26 تیر ماه 1402 ، هم زمان با پایان توافق غلات و رایزنی ها و اقدامات جدید بشر دوستانه دولت روسیه برای بررسی شرایط تمدید این ابتکار عملِ عام المنفعه بین المللی که توسط روسیه برای تامین مواد غذایی بخش عمده ای از جامعه جهانی و کشورهای توسعه نیافته و آفریقایی طراحی شده است، رژیم کی یف، در عملیاتی تروریستی با هماهنگی کامل سرویس های اطلاعاتی و لجستیکی ناتو و آمریکا و با تجهیزات احتمالی ترکیبی از ( پهپاد یا قایق های موتوری بدون سرنشین) ، اقدام به حمله به پل کاملا غیر نظامی کریمهِ روسیه نمود.
در این حمله چند تَن از شهروندان روس که یک زن و یک مرد بودند کشته شدند و خساراتی به بخشی از این مسیر غیر نظامی و بشر دوستانه وارد شد.
در همین راستا ذکر چند نکته بسیار حائز اهمیت است:
1. طبق کنوانسیون ژنو، مصوبات صلیب سرخ جهانی، اصول اولیه مقدمه کنوانسیون های مرتبط با حقوق بشر دوستانه در زمان جنگ و خصومت های بین المللی و همچنین اصول و مواد متعدد در حقوق جنگ و همچنین قطعنامه های فراوان مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به صراحت حمله به گذرگاهها، راهها، پل های ترانزیتی و مسیرهای عبور و مرو غیر نظامیان و راههای تامین غذا، دارو و ادوات مورد نیاز عمموم مردم خصوصا پل های راهبردی که مردم جزایر و شبه جزایر را به مرکز و نقاط دسترسی بشردوستانه مرتبط می نمایند، اکیدا ممنوع و مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب و عاملین و آمران آن مستحق اشد مجازات بین المللی و تحمل جرایم سنگین هستند.
2. به عبارتی اقدام امروز رژیم کی یف، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب و در کنار هزاران جنایت دیگر آنها قرار می گیرد که بر کفه تخلفات عیان و گستاخانه رهبران این رژیم افزوده است.
3. اعلام رسمی خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت اوکراین مبنی بر پذیرش این مسئولیت توسط نیروی دریایی اوکراین تکلیف سازمان های حقوق بین المللی را برای تعقیب و مجازات مقامات جنایتکار رژیم فاشیستی کی یف مشخص می نماید.
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
لاوروف: حتی یک نکته از بخش روسیه در توافق غلات محقق نشده است
4. اعلام رسمی ( ور خوونا رادا) پارلمان اوکراین، مبنی بر اعطای مدال قهرمانی و جایزه ملی بر عاملان جنایت تروریستی اوکراین که منجر به کشته شدن حداقل دو نفر گردید، مصداق بارز خوی فاشیستی، وحشیانه و جنایتکارانه مقامات رژیم کی یف است که از خونریزی و قتل غیر نظامیان سر مست می گردند.
5. بیانیه پارلمان اوکراین دقیقا مشابه با بیانیه های ستاد فرماندهی گشتاپوی، ارتش فاشیستی آلمان نازی بود که به عاملان بمباران و کشتار غیر نظامیان و حملات به مردم بی پناه شوروی، انواع مدالهای افتخار را صادر می کردند.
6. خشنودی مقامات اوکراینی از کشتار غیر نظامیان زن و کودکان، مصداق دیگری از جنایت علنی علیه بشریت و مصداق عدم صلاحیت همه رژیم کی یف برای شرکت در مجامع بین المللی و منجر به ضرورت در اجرای احکام تعقیب و بازدا شت این جنایتکاران توسط دولت های مستقل و همچنین شراکت ناتو و آمریکا در این خونریزی محسوب می گردد.
7. همزمانی این عملیات تروریستی با زمان مجدد پایان توافق بشر دوستانه غلات و برنامه روسیه برای بررسی مجدد و تمدید احتمالی آن در صورت رعایت دقیق شرایط، بیانگر آن است که رژیم کی یف و رهبران آمریکایی و انگلیسیِ این رژیم، موافق با اجرای این طرح بشردوستانه روسیه که منجر به تامین غذای میلیون ها تن از مردم جهان می شود نیستند، چرا که شاهد بودیم همواره در همین زمان های مشابه پایان توافق غلات، ارتش اوکراین دست به اقدامات ترروریستی زده است.
8. مین گذاری های دریای سیاه، حمله به کشتی های باربری، اسارت ملوانان کشتی های تجاری، زورگیری و گروگانگیری از ملوانان خارجی مستقر در بنادر اودسا و سایر اقدامات متعدد به منظور اخلال در روند اجرای پروژه بشردوستانه غلات ، نمای دیگری از خوی وحشی گری و خصمانه رژیم کی یف، و گروگانگیری تروریستی غذای مردم محروم جهان توسط اوکراین و ناتو است.
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
شورای فدراسیون روسیه: سخنان پیرامون تصرف کریمه توسط اوکراین را جدی نگیرید
9. قطعا همانطور که خانم زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اشاره نمود، آمریکا و انگلیس جزو شرکای رژیم کی یف در انجام این جنایت سازمان یافته تروریستی ضد بشری هستند.
10. با توجه به گستردگی اقدامات خصمانه و ضد بشری رژیم اوکراین علیه اهداف غیر نظامی و شهروندان بی پناه روس و همچنین تداوم ماجراجویی امریکا و انگلیس برای ضربه زدن به امنیت، سلامت و آرامش ملت روسیه، در همین راستا بر مبنی منشور ملل متحد و خصوصا اصل 51 منشورملل متحد ، روسیه می تواند به واسطه تجاوزات متعدد رژیم اوکراین به سرزمین ، منافع و امنیت شهروندانش ، از هر روش، ابزار و اقدامی در راستای دفاع مشروع استفاده نماید.
11. مسئولیت هر نوع اخلال در روند توافق جدید غلات قطعا بر عهده رژیم کی‌یف و آمریکا است.
12. جزیره کِریمه در راستای یک روند کاملا قانونی و دموکراتیک به سرزمین اصلی خودش یعنی روسیه و با رای بالای نود و پنج درصد مردم این منطقه در سال 2014 ملحق گردیده و جزء خاک رسمی، قانونی و لاینفک روسیه می باشد و همه ملت روسیه در اصلاحات قانون اساسی روسیه در سال 2020 بر این مساله تاریخی و هویتی،صحه گذاشته اند ، لذا هر نوع عملیات تروریستی رژیم کی یف، به سرزمین کریمه روسیه، مصداق تجاوز به خاک روسیه محسوب می گردد و ادامه انجام این ماجراجویی توسط آمریکا و رژیم کی یف قطعا به ضرر ناتو و جبهه غربی تمام خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала