شورای فدراسیون روسیه: سخنان پیرامون تصرف کریمه توسط اوکراین را جدی نگیرید

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
اشتراک
شورای فدراسیون روسیه خواستار جدی نگرفتن سخنان یک مقام انگلیسی در مورد تصرف کریمه شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: شما نمی توانید سخنان وزیر دفاع بریتانیا پیرامون تصرف کریمه توسط اوکراین را جدی بگیرید، این یک لطیفه به نظر می رسد.
پیشتر، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، بر خلاف دیگر نمایندگان کشورهای ناتو، معتقد است که در صورت از بین رفتن توان نظامی روسیه، نیروهای اوکراینی امسال قادر خواهند بود کریمه را تصرف کنند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: اینقدر حرف های وزیر دفاع انگلیس را جدی نگیریم. در دوران باستان، چنین اظهاراتی شبیه یک لطیفه جدید به نظر می رسیدند.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین جزو خاک روسیه شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала