در آمریکا اعلام کردند که ذخایر بمب های خوشه ای را بعد از انتفال باز تامین نخواهد شد

© AP Photo / Matt Rourke155-мм артиллерийские снаряды M795 хранятся для отправки, США
155-мм артиллерийские снаряды M795 хранятся для отправки, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
اشتراک
مشاور رئیس جمهور آمریکا: ایالات متحده برنامه ای برای باز تامینی ذخایر بمب های خوشه ای بعد از انتقال به اوکراین را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امینت ملی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن برنامه ای برای پرکردن مجدد ذخایر بمب های خوشه ای خود بعد از انتقال قسمتی از آنها به اوکراین، ندارد.
وی در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی CBS News در مورد قصد ایالات متحده برای پرکردن مجدد ذخایر بمب های خوشه ای پس از انتقال این مهمات به اوکراین، اظهار کرد: "برنامه جاری ما – بازتامین نکردن این ذخایر است".
سالویان افزود که به جای مهمات مورد اشاره منتقل شده به اوکراین در نظر می باشد تا ذخایر خمپاره های 155 میلیمتری که خوشه ای نیستند را افزایش دهند.
وی خاطر نشان کرد: "اما این امر نیازمند زمان است".
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
پوتین نسبت به استفاده مهمات خوشه ای هشدار داد
پیشتر ژنرال داگلاس سیمس رئیس عملیات های ستاد مشترک در کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون اعلام کرده بود که اوکراین بمب های خوشه ای را نه تنها از ایالات متحده آمریکا، بلکه از کشورهای دیگر نیز دریافت کرده است. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در تاریح 7 ژوئیه از تصمیم خود برای آغاز ارسال بمب های خوشه ای به کی یف خبر داده بود.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرده که ارسال چنین تسلیحاتی شهروندان غیر نظامی را با خطر روبرو کرده و با هدف به درازا کشیدن درگیری می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала