پوتین نسبت به استفاده مهمات خوشه ای هشدار داد

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
اشتراک
پوتین:روسیه حق قانونی خود میداند که نسبت به استفاده از مهمات خوشه ای توسط رژیم کی یف واکنش نشان ده،روسیه دارای ذخایر کافی از انواع مهمات خوشه ای است.
به گزارش اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که خود ایالات متحده قبلاً استفاده از بمب های خوشه ای را یک جنایت خوانده است و اینگونه باید با آن برخورد.
در مورد مهمات خوشه ای، خود دولت ایالات متحده مدتی پیش از طریق کارمندان خود ارزیابی از این مهمات را ارائه کرد و استفاده از بمب های خوشه ای توسط خود دولت ایالات متحده جرم خوانده شد، به نظر من باید همینطور برخورد شود .
روز پنجشنبه، داگلاس سیمز، مدیر کل عملیات ستاد مشترک، در نشست پنتاگون گفت که اوکراین مهمات خوشه ای را نه تنها از ایالات متحده، بلکه از کشورهای دیگر نیز دریافت کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه هنوز نیازی به استفاده از مهمات خوشه ای نداشته است، اما اگر آنها علیه ما استفاده شوند، ما حق انجام اقدامات را برای خود محفوظ می داریم.
وی ادامه داد: تا به حال این کار را نکرده‌ایم، استفاده نکرده‌ایم و با وجود کمبود مهماتی در یک دوره زمانی کوتاه، با توجه به در اختیار داشتن این نوع مهمات چنین کاری را نکردیم .
پوتین گفت: اما اگر علیه ما استفاده شود، ما حق انجام اقدامات متقابل را برای خود محفوظ می داریم.
پوتین در آخر گفت: می خواهم بگویم که روسیه دارای ذخایر کافی از مهمات خوشه ای از انواع مختلف است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در 7 ژوئیه تصمیم خود را برای آغاز تحویل مهمات خوشه ای به رژیم کی یف اعلام کرد. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که چنین تدارکاتی غیرنظامیان را به خطر می اندازد و هدف آن طولانی شدن بحران است.
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
بمب های خوشه ای در اوکراین همچون بمب های ساعت شمار هستند
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". لاوروف خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала